„Citesc poezie” este o campanie de conștientizare a importanței poeziei în viața unui om. Ea se adresează atât celor care citesc poezie, cât și celor care vor să descopere lumea unică a versurilor. Pe pagina de facebook a campaniei se găsesc 45 de motive pentru a citi poezie, însă lista rămâne deschisă.
”Pentru ca mesajul să ajungă la cât mai mulți oameni, au fost realizate 22 de avataruri ale campaniei, pe care îi încurajăm să le utilizeze ca poză de profil”, a declarat Emilia Zăinel, inițiatoarea campaniei.
Poate vă întrebați de ce atâtea culori? Deoarece poezia se citește în nenumărate feluri! Culoarea implică atât modul de a citi și înțelege un poem, cât și diversitatea genului liric. „Citesc poezie” este și un îndemn către sine – de aceea, cei care optează pentru avatarul dorit devin conștienți de opțiunea lor și, sperăm noi, acționează în consecință.
Campania dorește să dea o notă optimistă poeziei deoarece, din păcate, mulți dintre oameni o privesc reticent, din cauza rigorilor impuse în timpul școlii. Momentan există puțini cititori de poezie în România, de aceea și tirajele cărților sunt mici.
Mulți oameni nu au mai încercat să citească poezie după liceu sau facultate, poate nici nu și-au mai pus problema asta. Prin intermediul campaniei, prezentăm câteva motive pentru care oamenii pot acorda o șansă acestui domeniu frumos al literaturii. Sunt însă milioane de motive și, sperăm noi, fiecare va descoperi cel puțin unul.
Comunitatea cititorilor de poezie se poate extinde mult mai repede folosind haștagul #citescpoezie. De asemenea, cei care au poeme preferate sau care descoperă, cu această ocazie, poeme noi, le pot posta pentru a le face cunoscute și prietenilor. Sub acest haștag pot pune și poze cu cărțile de poezie pe care le citesc sau le-au lecturat în trecut, dar și cu recomandări de cărți valoroase de la librari sau bibliotecari.
Toate instrumentele campaniei se găsesc pe pagina de facebook Citesc poezie