În perioada 3 iunie–24 septemberie 2010, la Stockholm, la sediul Institutului Cultural Român (Skeppsbron 20, Gamla Stan) are loc expoziţia “The Realism Question” ce curpinde lucrări realizate într-o gamă largă de tehnici, în contexte şi perioade diferite. Expoziţia „The Realism Question” a fost dezvoltată ca un epilog la „Bienala Bucureşti 4“ (BB4). Concepută de Felix Vogel, curatorul ediţiei curente a „Bienalei Bucureşti“, expoziţia prezintă lucrări ale artiştilor Kalle Brolin, Magnus Bärtås, Ion Grigorescu, Joana Hajdithomas & Khalil Joreige, Groupes Medvedkine, Paul Neagu, Lina Selander şi Mona Vatamanu & Florin Tudor. „The Realism Question“ examinează ideile şi practicile proprii noţiunii de realism.
„Institutul Cultural Român a devenit în ultimii ani un actor important în viaţa artistică a Stockholmului, cu un program expoziţional orientat pe teme sociale, la standarde intelectuale foarte ridicate.” Constatarea îi aparţine jurnalistului Frans Josef Petersson, critic de artă la „Aftonbladet” – cotidianul cu cel mai mare tiraj din Suedia – şi apare într-o amplă recenzie despre expoziţia “The Realism Question”, pe care ICR Stockholm o propune în acest moment.
„Potenţialul politic al artei nu se regăseşte în intervenţii sau reprezentaţii directe, şi nici în practici relaţionale sau documentare, ci în modul în care scoate la iveală modalităţi noi de a descrie lumea. O ambiţie, evident, foarte generală, care ar putea fi considerată romantică, dar care, la modul concret, face referire la diferite moduri de deturnare a formelor clasice de reprezentare. Un exemplu în acest sens este lucrarea critică a lui Ion Grigorescu din 1974, despre propaganda televiziunii române. (…) Grigorescu şi Groupes Medvedkine exemplifică diferite încercări de a scoate conceptul de realism din chingile ideii de reprezentare. Se doreşte radicalizarea concepţiei postmoderne potrivit căreia imaginile din jurul nostru pot avea o existenţă la fel de pregnantă ca şi realitatea reprezentată. Eliberarea artei din limitele reprezentarii înseamnă eliberarea de cinismul politic.“, a remarcat jurnalistul şi criticul de artă Petersson.