În perioada 17 octombrie – 17 noiembrie 2014, între orele 15-17, la Galeria LogArt din Timişoara (Colegiul Naţional“Constantin Diaconovici Loga” din Timișoara, Bd. C.D. Loga, Nr. 37 ), se va putea vizita lucrarea numită „Igrasia / Dampness”. Curator: Sorin Scurtulescu. Cu această ocazie se va inaugura primul „Happening” la Galeria LogArt. Locația este întreg etajul al 2-lea unde se află spațiul expozițional al Galeriei LogArt din cadrul Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga” din Timișoara. Happening-ul propus de artistul vizual Sorin Scurtulescu în calitate de curator este inedit prin faptul că se ocupă de artiști precum: Apa de Ploaie; Aerul de Dimineață; Aerul de Zi; Aerul de Noapte; Umezeala de Vară; Temperatura de Interior; Vântul de Amiază. „de”-ul regal al titlurilor nobiliare ne pune în față artiști de un calibru profesionist. Lucrarea prezentată realizată de acești artiști este una ambientală și se poate încadra în mișcarea artistică numită Happening.
“Am lansat Atelierul și Galeria LogArt pe 17 octombrie 2013 în spațiul Colegiului Național „Constantin Diaconovici Loga”, din Timișoara împreună cu directorul prestigioasei instituții de învățământ Mariea Ștefan (chiar acum realizez că aniversăm 1 an de la înființare).
După cele 7 proiecte catalogate în „Dosarul 1” al Galeriei LogArt și zecile de materiale de design grafic și ambiental realizate în Atelierul LogArt, am reînceput să gândesc viitori pași ai acestui spațiu pentru sezonul 2, adică octombrie 2014 – iunie 2015. Trezit fiind în fața unei restaurări complete interior/exterior a colegiului din care face parte acest spațiu, mi-am dat seama că este posibil în următorul an această galerie/atelier să nu mai poate activa deloc sau să poată dar complet diferit, propunând strategii pentru alte locații care să preia posibilele proiecte ce vor apărea pe timpul restaurări. Datorită schimbării complete a țiglelor și a ploilor din vară, apa s-a infiltrat în tavanul de la etajul al doilea creând igrasia. Igrasia a produs forme și pete asemănătoare cu pictura abstractă sau unele fresce vechi ori cu cea asiatică în tușuri colorate. Inițial doream să realizez o expoziție împreună cu o echipă de elevi legată de acest eveniment pentru cei mai mulți dintre noi neplăcut. Dar momentul incert datorat viitoarei mutări a eleviilor și a profesorilor de la Colegiul Național „Constantin Diaconovici Loga”, din Timișoara, într-o altă clădire datorită restaurării complete mi-a trezit ideea de criză a unui alt tip de expoziție din cauza imposibilității unei desfășurări cursive ca până acum. Astfel, cu ajutorul lui Dumnezeu, am realizat că putem face ceva mult mai experimental, inedit, poetic, ceva care nu cred că s-a mai făcut până acum în țara noastră în care oameni nu mai au vreme să simtă sau să gândească la astfel de lucruri poetice. Dorind să mai fac un ultim eveniment înainte de a intra în lunga renovare, mi-a venit ideea realistă a acestui „Happening”, „Igrasia” care poate că e suprarealist. Transformând poetic negativul în pozitiv și privind petele de pe tavan ca pe niște picturi, acuarele sau desene asiatice. Mi-am dat seama că pot face un eveniment cu o lucrare a „Întâmplării”, lucrarea era de fapt întreg coridorul.
Coridorul igrasiat a devenit lucrarea astfel conceptele „Ready Made-ului” s-a combinat cu cel al „Happening-ului”. Încercând să îmi explic intenția atât mie cât și celorlalți am ajuns la concluzia fără să mă gândesc la „Happening” că am descoperit o nouă viziune asupra artei, o artă a întâmplării. Desigur bucuria unei noi descoperiri în domeniul artei contemporane mi-a trecut repede după ce mi-am dat seama că termenul și conceptul de „Happening” era deja folosit în America încă din anii 1958 și 1959 de Allan Kaprow la Douglas College. Termenul își are originea în experimentele lui Allan Kaprow la Douglas College (1958 și 1959) și în acțiunea grupului de avangardă din jurul lui Kaprow (Claes Oldenburg, Jim Dine, Red Grooms, Robert Whithman, Al. Hansen) care, în 1959, prezintă la Reuben Gallery din New York „18 happenings în 6 părți”. Se consideră totuși că primul „happening” a avut loc în 1952 la Black Mountain College cu reprezentarea piesei „Theater Piece No. 1” a lui John Cage, care fusese profesorul lui Kaprow.”
Happening-ul utilizează „…o recuzită în care se întâlnesc obiecte de artă autentice, dar și obiecte de uz curent, deșeuri și alte materiale derizorii, desfășurându-se în spații voit „neculturale” (locuri de parcare, holuri de instituții, piețe, parcuri etc.), happening-ul rămâne, de fapt, o artă practică și consumată în grup restrâns, cu un grad mare de sofisticare. Nu există un public, ci o serie de publicuri stratificate, cu cerințe, capacitate de recepție și pregătire culturală extrem de diferite.”-http://ro.wikipedia.org/wiki/Happening – Sorin Scurtulescu