În perioada 1 octombrie 2012-30 martie 2013, Federaţia Editorilor şi Difuzorilor de Carte din România organizează o campanie naţională de promovare a lecturii al cărei motto este „România citeşte-mă!”. În contextul actual în care piaţa de carte din România este plasată pe ultimul loc în cadrul ţărilor din UE, organizatorii îşi propun să atragă atenţia asupra lecturii ca motor de dezvoltare personală şi socială. Semnalul de alarmă care a dus la iniţierea acestei campanii a fost dat de studiile recente care arată că 22% dintre români nu citesc nicio carte, în timp ce unul din cinci români citeşte doar o carte pe an.
Campania se adresează publicului larg, dar există şi focus pe elevii de clasa a IV-a, pentru care se organizează un concurs de lectură. Campania se va desfăşura în 8 oraşe din ţară (lansări de carte, întâlniri cu scriitori şi diferite personalităţi din diferite domenii, lecturi publice etc).
Concursul de lectură organizat pentru elevii din clasa a IV-a are la bază o carte de mici dimensiuni intitulată „România citeşte-mă!”, care cuprinde texte ale unor autori români. Cartea este editata în 20.000 de exemplare, cu scopul de a susţine această campanie şi se distribuie gratuit în şcoli.
“Fiecare carte citită deschide o fereastră în suflet. Doar cărţile pot oferi răspunsuri la întrebările esenţiale care ne frământă. Ele ne conduc într-un refugiu plin de farmec din viaţa cotidiană, într-un loc unde ne putem construi propria lume. Astfel putem deveni mai buni, mai fericiţi, mai bogaţi după fiecare întâlnire cu cartea…”România, citeşte!” un îndemn către îmbogăţire spirituală, o cale care odată urmată va transforma realitatea din alb şi negru într-un ţinut plin de culoare”, a declarat Lucia Ovezea, preşedinte al FEDCR.
Mai multe informaţii la pagina web: www.adepc.ro