De curând, la Editura Publica a apărut volumul „Magia Pixar” de David A. Price, în traducerea Cristinei Popescu, o cronică plină de viaţă a istoriei şi evoluţiei companiei Pixar Animation Studios şi a „găştii de tocilari” care a înfiinţat-o. Cu ajutorul geniului animaţiei John Lasseter şi a vizionarului Steve Jobs, Pixar a devenit standardul absolut în producţia de filme animate. Cartea conţine un capitol inedit despre rolul lui Steve Jobs în reuşita Pixar.
Înfiinţat în 1979 de George Lucas, Pixar a fost cumpărat de Steve Jobs pentru 5 milioane de dolari. Acesta a mai investit în anii următori încă 50 de milioane, fiind de câteva ori pe punctul de a vinde afacerea. Apoi a apărut „Toy Story” şi alte 11 filme de animaţie care au dus la preluarea Pixar de către Disney contra fabuloasei sume de 7,4 miliarde de dolari.
David A. Price intră în culisele primilor ani cu mici reuşite obţinute cu greu şi ale disputelor de mai târziu dintre Lasseter şi cel pe care îl admirase odinioară atât de mult, Jeffrey Katzenberg, dar şi ale celor dintre Jobs şi Michael Eisner. Nu în cele din urmă, Price analizează şi relaţia complexă dintre Pixar şi Walt Disney Company, finalizată cu achiziţia studioului de animaţie, preluat de către Disney, contra fabuloasei sume de 7,4 miliarde de dolari.
„Price, un reporter aspru şi nesentimental, scoate la lumină diverse drame de culise din surse noi, urzind o poveste reală, demnă de toată lauda.” (Entertainment Weekly)
„Detalii inedite referitoare la procedeele interne ale companiei recunoscute pentru reticenţa în dezvăluiri făcute presei; o poveste bogată în lecţii atât pentru oamenii de afaceri, cât şi pentru pasionaţii de filme de animaţie.”(The Wall Street Journal)
„O poveste de pomină, iar David Price este cel care a reuşit în sfârşit să o spună aşa cum trebuie, cu toate detaliile şi personajele implicate în acest demers. Aceasta este istoria de referinţă a studiourilor Pixar.” (Alvy Ray Smith, cofondator Pixar)
„Am citit o mulţime de istorii ale organizaţiilor de-a lungul anilor, în special poveşti despre succesul sau eşecul unor afaceri inovatoare, dar Magia Pixar este una dintre cele mai reuşite cărţi de acest gen.” (Robert Sutton, profesor de ştiinţa şi ingineria managementului la Stanford School of Engineering)