Vineri, 24 martie 2023, la ora 15.30, la Muzeul Țării Crișurilor din Oradea (Str. Armatei Române nr.1/A), Cristian Tudor Popescu va avea o întâlnire cu cititorii, prilejuită de apariția volumului ”Dumnezeu nu e mort. Interceptări. Note informative”, apărut de curând la editura Polirom. În dialog cu autorul: Dan-Liviu Boeriu. Această întâlnire este organizată de Editura Polirom și Librăriile Humanitas, împreună cu Muzeul Țării Crișurilor Oradea – Complex Muzeal, și va avea loc în cadrul evenimentului „Zilele Filmului Istoric”, ce se desfășoară în perioada 23-24 martie 2023, la inițiativa instituției muzeale. Parteneri: Consiliul Județean Bihor, Primăria Municipiului Oradea, Universitatea din Oradea, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării din cadrul Universității din Oradea, Arhiva Națională de Filme – Cinemateca Română.
Dumnezeu nu e mort
Interceptări. Note informative
Polirom, 2022
Un șofer bătrân povestește cum proceda când ii ducea lui Tudor Arghezi plicul cu bani pentru poeziile publicate în Scânteia. Academia de Științe din Moscova face experimente cu cimpanzei în anii 1920 ca să producă „o mașină vie de război”, la comanda Kremlinului. Un regizor face un film despre o fată de 14 ani din Bistrița care s-a prostituat la Paris sub teroarea unui pește. Ion Țiriac joacă un meci de tenis memorabil cu Tom Gorman la București. Cristian Tudor Popescu evocă asemenea întâmplări mai vechi sau mai recente, dar și subiecte precum coronavirusul, Vladimir Putin și războiul din Ucraina într-un volum ce reflectă tipologii ale societății românești și moduri în care oamenii se raportează la Dumnezeu.
Cristian Tudor POPESCU este scriitor și gazetar, critic și istoric de film, doctor în cinematografie și media al Universității Naționale de Artă Teatrală și Cinematografică „I.L. Caragiale”, membru al Uniunii Scriitorilor și al Uniunii Cineaștilor. A primit numeroase premii și distincții. La Editura Polirom a mai publicat: Copiii fiarei (1998, 2013), Vremea Mânzului Sec (1998, 2019), Timp mort (1998), Omohom. Ficțiuni speculative (2000), România abțibild (2000), Un cadavru umplut cu ziare (2001), Nobelul românesc (2002), Libertatea urii (2004), Luxul morții (2007), Cuvinte rare (2009), Filmul surd în România mută. Politică și propagandă în filmul românesc de ficțiune (1912-1989) (2011), Filmar (2013) și Viața și Opera (2016).
Intrarea este liberă, în limita locurilor disponibile.