Până pe data de 2 august 2022, locurile de parcare de la subsolul Veranda Mall arată diferit. Pe fiecare stâlp, reperele obișnuite au fost înlocuite cu titluri de carte: A de la ”Abandon”, de Abdulrazak Gurnah, B de la ”Bărbatul cu haină roșie”, de Julian Barnes sau C de la ”Cartea cu Apolodor”, de Gellu Naum. Șoferii sunt invitați să parcheze în dreptul cărții pe care ar vrea să o achiziționeze, să o fotografieze cu telefonul și să urce în librărie, unde, pe baza codului de bare din fotografia făcută, vor primi cartea aleasă la un preț special. Selecția de titluri cu reduceri speciale include atât cărți de ficțiune, cât și eseuri, memorii, povești pentru cei mici sau cărți de dezvoltare personală.
Campania vine în continuarea demersului Cărturești de a duce cartea în viața de zi cu zi folosind metode inedite, care atrag atenția potențialilor cititori. De altfel, la deschiderea librăriei din Veranda Mall, timp de o săptămână, Cărturești a închiriat o tarabă în Piața Obor, unde a vândut cărți, în compania vânzătorilor de fructe și legume.
Lectura este un obicei care se formează în timp. Adesea este nevoie de un memento care să ne readucă în atenție cartea în locul ecranelor cu care ne-am înconjurat. De aceea, prin această campanie, Cărturești și-a propus să le reamintească cititorilor de multitudinea de cărți care îi așteaptă în librărie, gata să le deschidă lumi noi. Sperăm să convingem astfel mai mulți copii și adulți să se apropie de lectură și să se bucure de beneficiile ei. – Ana Niculescu, Manager Comunicare Cărturești
Partea cea mai încurcată și pe alocuri amuzantă a experienței de shopping în mall este parcarea la subteran. Ni s-a întâmplat tuturor să nu ne aducem aminte foarte ușor unde am lăsat mașina. Care era numărul? La ce literă? Sunt multe detalii de ținut minte. Din acest motiv, majoritatea dintre noi și-au făcut un obicei din a fotografia stâlpul din dreptul locului unde au parcat. Când am gândit campania am zis să dăm un rol benefic acestui „struggle” al memoriei. Reflexul necondiționat de a face o poză la venire să fie mai mult decât un simplu ghid atunci când ne întoarcem la mașină, să se transforme într-un voucher. Așa că am transformat parcarea într-o mare bibliotecă cu titluri de cărți celebre, pe care le poți cumpăra la un preț special. Un twist simplu și memorabil de la utility la rewarding brand experience, dedicat încurajării lecturii. – Andreea Golban, Senior Copywriter VMLY&R
Conceptul și strategia campaniei “Parking Bookmarks” aparțin agenției VMLY&R. Echipa agenției a fost formată din Bogdan Teodorescu – Creative Director, Andreea Golban – Senior Copywriter, Bianca Dragu – Senior Art Director, Denissa Mic – PR Director, Mina Ionescu – Business Director, Raluca Dinu – Account Director, Irina Matei – Account Manager, Dorina Sandu – Senior DTP, Ionuț Iacobache – Production Manager, Simona Chirițoiu – Traffic Manager.
Despre Cărturești
Cărturești este prima librărie-concept din România, deschisă la finalul lui 2000 și dedicată unei noi experienţe de cumpărare și promovare a cărţii şi a produselor culturale. Devenit cel mai important lanț de librării de pe piața din România, Cărturești are în prezent 38 de spații care redefinesc ideea de librărie. Printre librăriile flagship ale brandului se numără Cărturești Carusel, inclusă în topul The Telegraph al celor mai frumoase librării din lume, Cărturești Verona, cel mai mare spațiu dedicat lecturii și ofertei de carte din București sau Cărturești Modul, o librărie de cultură vizuală care aduce în plus o grădină interioară, o galerie de artă contemporană și o cafenea.