Editura Meteor Press a trimis, pe adresa redacției AgențiadeCarte.ro, un comunicat de presă prin care anunță lansarea colecției „Montessori”. Vă prezentăm textul integral al comunicatului.
”Ne-am dorit de ceva vreme să aducem, sub licenţă, cărţi care să cuprindă exerciţii şi activităţi inspirate de pedagogia Montessori.
Pentru început, din această colecţie făcând parte o serie compusă din doar trei volume, dedicate vârstelor cuprinse între trei şi şase ani, ne propunem, pe mai departe, o îmbogăţire cu materiale necesare însuşirii descoperirii şi învăţării prin joc, concepute special pentru a stimula abilităţile cognitive ale copiilor mici. Activităţile antrenante şi distractive îi vor conduce pe copii în explorarea minunatei lumi care-i înconjoară.
Eficienţa în dobândirea unei capacităţi sau în dezvoltarea cunoaşterii necesită unele elemente fundamentale: creativitate, libertatea alegerii, simplitate, varietate şi distracţie. Iată ingredientele alese şi combinate pentru a crea aceste cărţi de activităţi în scopul învăţării principalelor forme geometrice, învăţării culorilor sau învăţării numerelor.
Metoda utilizată în crearea activităţilor este inovatoare, deoarece se bazează pe principiile pedagogiei Montessori. De aceea, paginile oferă distracţie şi jocuri, dar în acelaşi timp deţin o structură conceptuală de bază foarte specifică, fiind strategic orientate spre consolidarea dezvoltării cognitive a copilului.
Prima mea carte despre forme a fost concepută şi realizată pentru a stimula dezvoltarea de capacităţi complexe, aşa cum sunt cele vizual-spaţiale şi vizual-constructive, prin propunerea de jocuri de manevrare a materialelor şi creativitate care au ca subiect principalele figuri geometrice.
Prima mea carte despre culori a fost concepută şi realizată cu o abordare nouă, care stimulează dezvoltarea capacităţii de recunoaştere şi reamintire a culorilor, de care copiii mici sunt atât de interesaţi. Activităţile sunt structurate potrivit principiilor Metodei Montessori, astfel încât nu sunt simple jocuri pentru oferirea de amuzament, ci activităţi strategic orientate, care folosesc jocurile pentru a consolida – într-un mod precis direcţionat – dezvoltarea cognitivă a copilului.
Prima mea carte despre numere a fost concepută şi realizată pentru copii de vârstă preşcolară, cu scopul de a le stimula conştientizarea şi dezvoltarea capacităţilor pentru reamintirea şi asocierea formelor cu numerele de la 0 la 9. Mijloacele adoptate în crearea activităţilor sunt inovatoare, deoarece se bazează pe principiile Metodei Montessori.
Structura activităţilor caută să respecte cele 3 etape de învăţare progresivă definite de Montessori: prezentarea şi explorarea materialului prin intermediul simţurilor (văz, auz şi mai presus de toate pipăit); recunoaşterea obiectului lecţiei şi reamintirea materialului respectiv.
Maria Montessori a fost o pedagogă iluminată de la începutul secolului al XX-lea, care a revoluţionat felul în care putem privi dezvoltarea şi educarea copiilor. Mulţumită scrierilor ei, pedagogia a revenit la adevărata natură a copilului, începând să-l privească drept un explorator, binecuvântat de la o vârstă fragedă cu o profundă bogăţie cognitivă care, în prezenţa stimulilor adecvaţi, va determina dezvoltarea cunoaşterii şi-i va permite să crească. În pedagogia Montessori, cunoaşterea este o experienţă care trece prin simţuri (pipăit, văz şi auz) şi utilizează manevrarea liberă a materialelor, fiind susţinută de libertatea alegerii şi făcând uz de experienţa practică şi experimentarea directă, în locul unei înţelegeri conceptuale abstracte.
Ajutorul dat unui copil pentru a se dezvolta înseamnă încurajarea iniţiativei sale spontane, respectarea descoperirilor sale gradate, tolerarea confruntării sale independente cu erorile şi încurajarea obţinerii satisfacţiei de a învăţa pe cont propriu cum să nu le mai repete.
Editura Meteor Press oferă reduceri semnificative pentru comenzi ferme. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să ne contactaţi la tel.: 021.222.83.80 sau e-mail: carte@meteorpress.ro. ”