Editura Tritonic invită publicul din București la lansarea volumului ”Diamantul negru”, romanul de debut al scriitoarei Ana-Maria Gavrilă, vineri, 24 mai 2024, începând cu ora 18:00, la The Coffee Factory (Bulevardul Regina Elisabeta nr. 54). Participanții vor putea asista la o discuție captivantă între Ana-Maria Gavrilă, autoare, Bogdan Hrib, scriitor și Rebeca Cojocaru, editor Tritonic.
„Diamantul Negru este, în esență, o poveste despre vanitate. Iar morala este că viața nu uită și orice alegere are consecințe. Undeva în romanul meu există o tragedie care s-a întâmplat în realitate. Povestea nu-mi aparține și nu o pot dezvălui în totalitate, dar mi-a rămas întipărită în minte. M-am tot întrebat de atunci cum poate schimba o tragedie cursul unei vieți și sufletul unui om obișnuit. Și cu ce consecințe pentru cei din jur, mai ales în comunitățile mici și izolate. Sunt născută și crescută la Tulcea. Delta Dunării nu m-a emoționat în mod special până acum două veri, când am ajuns la Chilia Veche într-o mini-vacanță. Cred că atunci am văzut-o cu adevărat pentru prima dată, dincolo de imaginea idilică pe care o vindem turiștilor, cu dramele, iubirile, legendele și greutățile locului (greutăți care s-au amplificat odată cu războiul de peste graniță). Inspirația a venit în valuri după vizita la Chilia Veche, acest loc ‘de la capătul lumii’ unde începe și se termină povestea.”, a declarat autoarea, Ana-Maria Gavrilă.
Ana-Maria Gavrilă a absolvit Facultatea de Jurnalism, Universitatea București și a lucrat ca jurnalist economic timp de 6 ani, la instituții media precum MEDIAFAX, Business Magazin, Bucharest Business Week și The Investor. Din 2008, este consultant de comunicare, branding personal și Public Relations. De peste 12 ani este consultant independent și lucrează cu diverse companii multinaționale și antreprenoriale de top, din diferite industrii. O mare parte din rolul său de consultant înseamnă să observe și să înțeleagă oamenii cu care lucrează. Clienții apreciază abilitățile sale de a scrie creativ despre afacerile lor și de a le structura eficient comunicarea pentru publicul extern. Printre hobby-urile sale se numără plantele (de grădină și de apartament) și literatura polițistă. Este, după cum declară, unul dintre cei mai mari fani ai Rodicăi Ojog-Brașoveanu, această Agatha Christie a noastră. Alți scriitori pentru care a făcut mici obsesii la un moment dat în viață sunt Mircea Eliade, Carlos Ruiz Zafon și Salman Rushdie.
„Un debut neașteptat de matur, o poveste „exotică” din Delta Dunării, un grup de prieteni din tinerețe și iubirile lor violente; nici nu știu dacă acest melanj de roman polițist cu drame de familie, care ne aruncă în trecut, ca să ne lovească în prezent, ar trebui să intre neapărat într-o categorie de marketing, pentru că, la urma-urmei, e un roman care se citește cu poftă, pe-repede-înainte. Și dacă vă speriați că are la început… capitolul 2, ei bine, așteptați până la final și veți citi capitolul 1, când cercul se închide. Iar despre epilog, numai de bine!”, a spus scriitorul Bogdan Hrib.
***
Editura Tritonic, fondată în 1993 sub numele Tritonic Media, a reprezentat o prezență semnificativă pe piața editorială românească de aproape trei decenii. În 2011, Tritonic Books a preluat brandul, consolidându-și reputația și diversificându-și portofoliul de publicații.
Structura editorială a Tritonic Books este bine definită, acoperind două mari direcții:
Cartea academică: Această direcție reprezintă o platformă vitală pentru diseminarea cunoașterii și cercetării în diferite domenii. Cu aproximativ 100 de titluri noi anual, Tritonic Books a dezvoltat colecții esențiale precum Comunicare Media, Sociologie, Asistență Socială, Antropologie, Istorie, Management și Marketing, Studii Europene, Politici Publice, Psihologie și multe altele.
Cartea de ficțiune: Tritonic Books oferă cititorilor o gamă variată de opțiuni în domeniul ficțiunii, structurată în patru colecții distincte: Mystery & Thriller, SF & Fantasy, Cașmir (romane de dragoste) și LIT (colecția de literatură). Prin aceste colecții, editura aduce în fața cititorilor români atât opere clasice, cât și lucrări contemporane, reflectând diversitatea genurilor și gusturilor literare.
Distribuția cărților se realizează atât prin intermediul unei librării virtuale proprii, cât și prin parteneriate solide cu cele mai importante platforme online și librării fizice din întreaga țară. De la Libris.ro, Elefant.ro și Librarium (Cartepedia) la Cărturești și o serie de librării independente, Tritonic Books asigură accesibilitatea și disponibilitatea cărților sale în întreaga țară.