Pentru Ștefan și pentru mulți alți copii aflați în situații asemănătoare, organizația Narada a lansat campania „Ajută un copil să nu-și piardă vocea!”, desfășurată pe site-ul www.narada.ro.
Cu o donație de 30 de lei pe lună copiii susținuți de Narada pot beneficia de ajutor pentru a putea continua educația formală, în țara cu cea mai mare rată de abandon școlar din Europa.
„Mulți mi-au zis că nu ar fi rezistat. E foarte greu, așa e, dar sunt copiii mei, trebuia să rezist”. Așa își începe povestea tatăl lui Ștefan, unul dintre copiii premianți din Sălcioara, județul Ialomița.De 12 ani e tată singur și și-a crescut cum a putut și a știut mai bine cei doi copii. Azi, cel mare „e la București, încearcă să-și construiască și el viitorul”, iar cel mic trece în clasa a VI-a. Când avea numai câteva luni de viață, mama sa s-a îmbolnăvit, a suferit o depresie puternică și a plecat de acasă. Tatăl lui Ștefan s-a văzut singur într-o situație fără ieșire. Trebuia să-și crească copiii. Bunica celor doi copii s-a implicat și l-a ajutat în toți acești ani. Tatăl lui Ștefan muncește sezonier în Anglia, muncă grea, necalificată, care să-i asigure un venit cât de cât decent pentru el și copiii lui. Se întoarce cu banii și cât stă în țară construiește casa familiei și are grijă ca fiul său să aibă strictul necesar pentru școală. „Trebuie să învețe, trebuie să meargă mai departe, să-și depășească condiția. E singura lui șansă în viitor”, spune tatăl lui Ștefan, el fiind nevoit la rândul său să muncească de la 16 ani, fără oportunitatea de a merge mai departe la școală. De aceea l-a învățat de mic că educația e importantă. Bunica este cea care duce mai departe misiunea tatălui și are grijă ca băiatul să fie curat, îngrijit și bine hrănit.
Ștefan e bun la toate materiile, învață și se gândește de pe acum să aleagă o carieră în domeniul IT. Are calculator acasă, însă are nevoie caprimele lecții de programare să-i fie predate de specialiști, iar organizația Narada se implică pentru a-l ajuta în acest sens.
Pentru Ștefan și pentru mulți alți copii aflați în situații asemănătoare, organizația Narada a lansat campania „Ajută un copil să nu-și piardă vocea!”, desfășurată pe site-ul www.narada.ro. O donație de 30 de lei pe lună poate schimba destinul lor, iar toți cei care vor să se implice în acțiunea organizației Narada pot asculta o parte dintre mesajele audio înregistrate de copiii pentru care educația și o viață mai bună par în acest moment un vis de neatins.
Cei care doresc să se implice pot intra pe www.narada.ro și pot dona. Cu numai 30 de lei pe lună, prin organizația Narada, Ștefan va primi tot sprijinul necesar pentru a continua. Începând cu cursurile de IT și continuând cu alte lucruri, în funcție de nevoile lui. Cum ar fi rechizite, haine și încălțăminte, produse de igienă personală, tabletă, cheltuieli servicii tutoring educațional/aptitudinal, suport psihologic, tichete sociale, meditații engleză, pachet de sănătate (analize, investigații specifice).
Demersul este cu atât mai important cu cât România are cea mai mare rată de abandon școlar din Europa, cu 15% dintre elevi care nu termină școala. Acest lucru are un impact devastator asupra vieții acestor tineri, limitându-le șansele de a obține un loc de muncă bine plătit și de a-și construi o viață stabilă și independentă. De asemenea, rata analfabetismului funcțional clasează în continuare România la coada clasamentului european. Procentul depășește 50% dintre elevi, ceea ce înseamnă că aceștia nu au abilitățile necesare pentru a înțelege ce scriu și ce citesc, ceea ce atrage după sine imposibilitatea de a funcționa și a se descurca în societatea modernă.
Narada a luat ființă în urmă cu mai bine de cinci ani, când Andra Munteanu (co -fondatoare a organizației) a citit un studiu despre motivele abandonului școlar în rândul copiilor. Primele pe listă erau durerile de dinți și lipsa încălțărilor potrivite. Motive absurde într-o Românie europeană, dar dureros de reale în comunitățile marginalizate și vulnerabile din țară. În aceeași perioadă, Raluca Jianu, astăzi CEO al organizației, s-a alăturat ca voluntar în sprijinul misiunii, creionând pentru prima dată schița pe hârtie a ceea ce avea să devină mai târziu HartaEdu.ro.
Născută sub umbrela Romanian Business Leaders, Narada are viziunea de a construi o Românie în care fiecare copil are acces la o educație de calitate, care să-l pregătească pentru succesul în viață și în carieră. Cu o echipa multi-disciplinară de profesioniști care abordează problema cu soluții integrate, utilizând tehnologia și transferul de know-how, dar și experiența profesională, cu un mod de lucru tehnocrat și planificat, Narada își propune misiunea de a mobiliza comunitățile pentru a găsi soluții de transformare a sistemului educațional.