Dosarul acestui număr dublu își propune o investigație asupra modului în care conceptele de memorie, arhivă și baze de date sunt abordate în arta vizuală în contextul importantelor mutații estetice recente precum abandonarea narativului liniar, disoluția genurilor, cultivarea inter-disciplinarității și inter-medialității. În paralel, dosarul sondează și interferențele dintre rolul artistului arhivist, respectiv cel al istoricului, al antropologului, al curatorului unei colecții. Contribuția dosarului – inevitabil parțială – la dezbaterea unui subiect extrem de vast urmărește întrebări precum: Ce presupune arhiva ca formă sau medium? Ce tip de privire (gaze) angajează memoria? Cum capătă actele de memorie și obiectele de arhivă o miză educațională, antropologică sau istorică? La ce se referă mult invocata transformare a „documentelor în monumente”(Foucault)? Coordonatorii dosarului sunt Horea Avram și Raluca Oancea.
Ilustrată cu numeroase reproduceri color, revista mai conține cronici de expoziții ale unor artiști internaționali ca Damien Hirst, Geta Brătescu, Paul Neagu sau Adrian Ghenie. Dar și cronici de expoziții ale unor artiști români precum Elena Scutaru, Lucian Bran, Anca Boeriu,Petru Lucaci, Vioara Bara, Mircea Stănescu, Ioana Nicoară, Mihai Țopescu, Darie Dup, Liviu Suhar, sau mai tânărul Traian Cherecheș.
Revista se găsește în librăriile și spațiile partenere: Cărturești, Humanitas, Sedcom Libris, Librăria La Două Bufniţe Timișoara, Galeria Quadro Cluj, Librarium, Inmedio, Relay, pe site-ul https://revistaarta.ro/en/ și la sediul redacției din Str Biserica Amzei 7-9 București, de marți până joi între orele 9-15.00.