Administraţia Fondului Cultural Naţional invită experţi evaluatori independenţi să-și depună candidatura pentru formarea comisiilor de evaluare a proiectelor și programelor culturale care vor fi depuse spre finanţare în sesiunea II/ 2021.
Candidatura se va depune individual, începând cu data de 01 aprilie 2021, timp de 30 de zile calendaristice, prin completarea unui profil personal în aplicația online accesibilă la www.afcn-experti.ro, urmată de selectarea butonului de înscriere la sesiunea curentă și selectarea a maximum două arii tematice de expertiză.
Procedura de înscriere / activare online a candidaturii este disponibilă la adresa https://www.afcn.ro/media/procedura%20inscriere%20evaluatori_1.pdf
Cei care au deja un profil creat sunt rugați să verifice datele de contact și au de urmat doar trei pași:
- să bifeze participarea în cadrul sesiunii de evaluare curente;
- să marcheze opțiunea pentru ariile de expertiză;
- să completeze declarația de imparțialitate.
Precizăm că, în conformitate cu legea, NU POATE FI EVALUATOR o persoană care:
- are proiecte depuse spre finanțare la secțiunea respectivă;
- face parte din echipa unui proiect înscris spre finanțare la secțiunea respectivă / este într-o relație contractuală cu persoana juridică aplicantă / este partener / este într-o relație contractuală cu un partener al proiectului;
- are statut de funcționar public.
Sunt eligibile doar candidaturile persoanelor care au bifat toate cele trei opțiuni.
Proiectele și programele culturale însumează 12 arii tematice: ARTE VIZUALE, TEATRU, MUZICĂ, DANS, ARTĂ DIGITALĂ ȘI NOILE MEDIA, EDUCAȚIE PRIN CULTURĂ, INTERVENȚIE CULTURALĂ, PATRIMONIU CULTURAL MATERIAL, PATRIMONIU CULTURAL IMATERIAL, PROMOVAREA CULTURII SCRISE, PROIECTE CU CARACTER REPETITIV, PROGRAME MULTIANUALE.
Evaluarea se desfășoară on-line, nu necesită prezența expertului la București și este o activitate remunerată. Experții au la dispoziție 25 de zile calendaristice pentru evaluarea proiectelor și transmiterea grilelor și a rapoartelor de evaluare.
Se recomandă experiență în evaluarea și/sau derularea de proiecte culturale relevante pentru aria de expertiză și o bună cunoaștere a tendințelor din cultura contemporană .
Înscrierile se fac exclusiv folosind aplicația on-line, începând din 1 aprilie, ora 14:00 până cel târziu la data de 30 aprilie 2021, ora 17:00. NU SE ACCEPTĂ ALTĂ MODALITATE DE TRANSMITERE A CANDIDATURII – e-mail, format letric, facebook etc.
În vederea alcătuirii comisiilor de experţi evaluatori independenți, pentru fiecare arie tematică, propunerile vor fi analizate şi avizate de către Consiliul Administraţiei Fondului Cultural Naţional, numit prin ordin al Ministrului Culturii și Identității Naționale.
CV-urile experților selectați în comisiile de evaluare și selecție vor fi publicate pe pagina de Internet a AFCN, odată cu publicarea rezultatelor finale. Vă rugăm să vă asigurați că acestea nu conțin date cu caracter personal (adresă, telefon, e-mail, date legate de familie, copii etc.)
Puteți estima disponibilitatea în cadrul programului dumneavoastră consultând calendarul procesului de evaluare:
Termen | Perioada | Activitate |
30 de zile calendaristice | 01 – 30.04.2021 | Intervalul de înscriere on-line a candidaturilor |
4 zile lucrătoare | 04– 07.05.2021 | Studierea CV-urilor, a profilurilor candidaților, constituirea comisiilor de evaluare și selecție precum și verificarea eligibilității candidaților selectați |
3 zile lucrătoare | 10 – 12.05.2021 | Contactarea experților desemnați în comisiile de evaluare și în comisiile de soluționare a contestațiilor |
25 zile calendaristice | 13.05 – 06.06.2021 | Evaluarea programelor / proiectelor / acţiunilor cultural |
9 zile lucrătoare | 07 – 17.06.2021 | Stabilirea ierarhiei programelor culturale care au fost selectate spre finanțare, respectiv lista cu programele neselectate |
5 zile lucrătoare | 08 – 14.07.2021 | Perioada de soluţionare a contestaţiilor |
Informații suplimentare: tel. 021.891.91.49/0754.203.114, sau e-mail: contact@afcn.ro.
// anunță AFCN.