La editura Limes a apărut volumul „Rezonanța începe când oscilăm sub aceeași frecvență”, de Ofelia Prodan. „O voltă remarcabilă face Ofelia Prodan în volumul de acum, trecînd de la tensiunea (și intensitatea) atitudinii de combatant și protestatar la aparenta frivolitate ludică. În fapt, nu e decît o tentativă de exorcizare, căci Ofelia tot într-un ”mediu ostil” trăiește, chiar și atunci cînd se relaxează în reverii sarde. Linearitatea vizionară, nu doar atitudinală, de dinainte e spartă acum într-o poetică a notațiilor disparate, prinse într-o vîrtelniță în care piese de real se amestecă pînă la confuzie, sub sigla unei autoironii condescendente, cu infuzii de reverie, șocuri nostalgice și un fel de șotron confesiv. Totul pus într-un puzzle răvășit de sub care se ivește nostalgia a ceva ce e mai mult decît ”chimie”. O tînjeală spirituală înfruntată și asumată cu spirit ludic face unitatea acestor piese dezinvolte.”- Al. Cistelecan
„Ofelia Prodan e poeta ajunsă la maturitatea la care unii n-ajung niciodată, proaspătă, sprintenă și elastică, în și din profunzime, nu la plesneală sau nimereală. Poezia singurătății senin-crunte și a întâlnirilor banal-magice, a locului și a nomadului, alunecă aici natural între domestic și surreal, depresie și parodie, expresie și palinodie, reflecție și calambur… Dar face toate astea nu cu ostentație sau gălăgie stilistică, ci “pur și simplu” și “de la sine.” Un sine care există, bineînțeles, întrucât devine. De vină sunt ecologia și (S.F.) astronomia (cine scrie despre așa ceva la noi natural, modest și convingător?). Ca și Constantin Acosmei, Rachel Galvin, sau Jaco Pastorius, poeta spune cu tonuri joase lucruri grave și ample, înalte prin salturi și alteritate. Sunt versuri memorabile, unele, dar cu adevărat remarcabilă e succesiunea și interacțiunea versurilor în poem și în volum; poeta gândește și aude de(o)parte și co(m)ple(X)șitor totodată, navigând între medii și re-medii. Deschideți cartea asta oriunde și citiți oricât de distrat: vi se va pune un nod in gât, dulce-amar. Reveniți atunci, captivați, ca să scăpați. Nu cred că veți scăpa cu bine, ceea ce, molipsiți și căzuți pe gânduri, o să vă placă rău.”- Chris Tanasescu (MARGENTO)
Ofelia Prodan a debutat editorial în 2007, cu Elefantul din patul meu (Premiul pentru Debut al Asociației Scriitorilor din București, 2008; nominalizare la Premiul Național de Poezie Mihai Eminescu – Opera Prima, 2008) și a publicat mai multe cărți de poezie, printre care Ulise și jocul de șah, 2011 (ediție bilingvă română-engleză), Călăuza, 2012 (Premiul Naţional Ion Minulescu, 2013); No Exit, 2015 (Premiul Național George Coșbuc, 2015; Premiul Național Mircea Ivănescu, 2016); Șarpele din inima mea, 2016 (Premiul Cartea de poezie a anului 2016 la Festivalul Național Avangarda XXII, 2017). La editura Limes i-au mai apărut Periodic reciclăm clișeele (2019) și Întâmplări cu poetul d.d.marin și alte personaje controversate (2020). O antologie de autor i-a apărut în Spania (High, 2017), iar în Italia volumul bilingv Elegie allucinogene (Elegii halucinogene, 2019; Premiul special al președintelui juriului în cadrul Premiului Bologna in Lettere, 2021; mențiune de onoare în cadrul Premiului Literar Città di Sassari, 2020). A fost inclusă în mai multe antologii, printre care Voor de prijs van mijn mond (Jan H. Mysjkin, Ed. Poëziecentrum, Belgia, 2013) și Pour le prix de ma bouche (Jan H. Mysjkin, Les éditions l’Arbre à paroles, Belgia, 2019). Este membră a Uniunii Scriitorilor din România şi PEN CLUB România.