„Beethoven – Unsterbliches genie”/ „Beethoven, geniu nemuritor”, romanul grafic recent apărut la editura Carlsen, cea mai prestigioasă editură germană în materie de benzi desenate, a fost ilustrat de către arhitectul şi graficianul român Remus Brezeanu, sub pseudonimul Rem Broo. Volumul realizat pe baza unui scenariu de Peer Meter, sub îndrumarea artistică a lui Henning Ahlers, va fi lansat online pe rețelele sociale ale Institutului Cultural Român „Titu Maiorescu” de la Berlin, cu ocazia împlinirii, în 2020, a 250 de ani de la naşterea lui Ludwig van Beethoven. Totodată, va avea loc un dialog în direct cu cei trei realizatori – Remus Brezeanu (grafician), Peer Meter (scenarist) și Henning Ahlers (director artistic) -, alături de o demonstrație grafică, în limba germană, prin intermediul platformei Zoom, joi, 14 iulie 2020, de la ora 20.00 (ora României). Ilustratorul Remus Brezeanu va recrea pentru publicul spectator, în timpul conversației, atmosfera epocii și trăsăturile definitorii ale marelui compozitor german.
Romanul grafic în limba germană ce-l are în prim plan pe Ludwig van Beethoven a stârnit deja multe reacții pozitive din partea criticilor și a industriei de profil. „Ceea ce ați dorit întotdeauna să știți despre Beethoven, dar niciodată nu ați îndrăznit să întrebați, este dezvăluit în acest roman grafic de Peer Meter și Rem Broo: aceștia portretizează o mare varietate de personaje și situații, vizitatori de ocazie, veniți pentru condoleanțe, prieteni și admiratori, care se reunesc la patul de moarte al Maestrului. Povești despre geniul său sunt relatate alături de anecdote privind aspecte mai puțin eroice ale marelui dispărut. În relatarea acestor povești, ipocriziile Vienei redau un tablou nu întotdeauna măgulitor al lui Beethoven, al anturajului său și al societății vremii sale”, se arată în prezentarea Editurii Carlsen.
Remus Brezeanu (pe numele de artist Rem Broo, ilustrator), este un autodidact care a renunțat la profesia de arhitect pentru a continua să-și dezvolte liber abilitățile artistice, desenul fiind pasiunea lui încă din copilărie. Din acel moment a creat ilustrații pentru reviste glossy și cărți adresate copiilor, a lucrat în studiouri de animație și a făcut story-boarduri pentru companii de film și publicitate. În același timp, a început să dedice tot mai mult timp creării de benzi desenate, rezultând astfel primul său album de bandă desenată „The End Times of Bram and Benˮ, publicat de Image Comics în 2013. Pentru maniera de desen cu caracter aparte, acest volum a primit o nominalizare la prestigioasele premii Russ Manning, la categoria cel mai promițător debut artistic.
Peer Meter (scenarist), născut la Bremen în 1956, trăiește ca scriitor independent în Worpswede. Este autor de teatru, scenarii și non-ficțiune. Din 1973 s-a dedicat și benzilor desenate. Printre altele, a fost în 1976 co-fondator al revistei de benzi desenate Com-Mix. Primele scenarii de benzi desenate i-au apărut în 1988. Din 2010 a apărut în colaborare cu artiști de benzi desenate germane, a elaborat Trilogia ucigașilor în serie, trei romane grafice care au atras și atenția internațională: Gift cu Barbara Yelin, Haarmann cu Isabel Kreitz și Vasmers Bruder cu David von Bassewitz. În 2013 a fost publicat romanul grafic Böse Geister („Spirite rele”), cu Gerda Raidt. Cărțile lui Peer Meter au fost traduse în mai multe limbi europene. Haarmann a fost distins cu Premiul pentru Benzi Desenate din Munchen, în 2010, și în același an la Târgul de Carte din Frankfurt cu Premiul Sondermann. La Salonul de benzi desenate Erlangen, Haarmann și Gift au fost nominalizate la premiul «Max și Moritz», din categoria „Cel mai bun comic în limba germană”. Pentru scenariul său pentru filmul Effigie – Das Gift und die Stadt („Effigie: Otrava și orașul”), a fost nominalizat la „Ciff Award”, în cadrul ediției a 14-a a Festivalului Internațional de Film din Cipru.
Henning Ahlers (director artistic), născut în Hanovra în 1970, a studiat la Colegiul local pentru design și mass-media, cu accent pe ilustrare și „narațiune grafică”. Încă din timpul studiilor a lucrat ca storyboarder și artist conceptual la numeroase reclame, videoclipuri muzicale și concepte de lungmetraj. Din 2000 a lucrat ca designer de producție pentru șase lungmetraje de animație. În această calitate e responsabil de proiect și lider al echipei de creație în departamentele de proiectare și implementare. În prezent elaborează numeroase filme artistice, precum și romane grafice. Lungmetraje ca producător: Happy Family (2017), Tarzan 3D (2014), Conferința animalelor (2010), Urmel voll in Fahrt (2008), Back to Gaya (2004).