Denumirea de ArtHalle sună destul de asemănător cu termenul de Kunsthalle (care este definit deseori ca un spațiu expozițional între muzeu și galerie), apropiere de foneme care m-a dus cu gândul la Kunsthalle Wien, însă cel din Karlsplatz, nu cel din MuseumsQuartier, care aduce împreună, pe lângă spațiul expozițional, un bar cu terasă și un restaurant. Deschisă la sfârșitul anului trecut de către cuplul artistic format din Diana Andrei și Dan Andrei, ArtHalle este un astfel de loc în București, care reunește o galerie de artă contemporană și o terasă, având în plan și deschiderea unui bistro. Locația din Budișteanu nr. 10 era oricum consacrată ca galerie, găzduind până acum câțiva ani UNAgaleria, spațiul expozițional al Universității Naționale de Arte din București, însă, ArtHalle, aflată acum la început de drum pe scena artei contemporane din București, va avea cu siguranță nevoie de timp să își formeze propriul public și propria identitate.
În mod încurajator, activitatea expozițională a galeriei ArtHalle a început în forță cu proiecte ale unor cunoscuți artiști contemporani locali, precum expoziția „HUMAN BEHAVIOUR”, cu lucrări semnate de Matei Șerban Sandu și Radu Panait, personala lui Dragoș Bojin cu titlul „Sleep Stages” sau cea a lui Cătălin Geană, „Categoric”. Până pe 22 octombrie 2019 mai poate fi vizitată expoziția personală a lui Augustin Răzvan Radu, „The imminence of life in the sensitive shell”, pentru că în continuare, în perioada 25 octombrie – 24 noiembrie 2019, urmează „Undeniable Illusion of Pink”, expoziție personală Adrian Dică.
Despre Augustin Răzvan Radu și Adrian Dică am menționat într-un articol anterior că fac parte din grupul de artiști GRUND, alături de Laura Niculescu, Răzvan Năstase și Daniel Roșca, cu toții împărtășind același mediu de exprimare artistică: pictura.
M-am bucurat să revăd în personala de la ArtHalle a lui Augustin Răzvan Radu lucrări dintr-o serie mai veche, despre care consider că îl definește ca artist; este vorba despre lucrările sale de debut, în care acesta se concentrează pe detalii arhitecturale care spun povestea clădirii sau, mai bine zis, a etapelor prin care clădirea a trecut, cumva de o manieră narativă care aduce aminte de romanul „Dimineață Pierdută” al Gabrielei Adameșteanu. Două astfel de picturi semnate de Augustin Răzvan Radu, expuse în „The imminence of life in the sensitive shell”, redau chiar momentul de la Revoluție în care gloanțele se fragmentează și expandează materia la impactul cu pereții exteriori ai unei clădiri din București. Titlurile lucrărilor conțin de asemenea detalii importante: CS 1.9.89 1, CS 1.9.89 2, CS 1.9.89 3, etc., făcând trimitere la seria de jocuri video Counter-Strike (CS), în care sunt angajate în luptă echipe de teroriști și de contra-teroriștii.
De altfel, în pictura lui Augustin Răzvan Radu detaliile joacă un rol foarte important, fie că e vorba de imagini arhitecturale, de o vestă de salvare sau de un portret politic. Nici momentul ales pentru o astfel de expoziție nu este întâmplător: se împlinesc anul acesta 30 de ani de la Revoluție și 20 de ani de la lansarea CS pe piață.
Ana-Daniela Sultana-Cipariu