Vineri, 21 iunie 2019, ora 18.00, Muzeul Municipiului București invită publicul interesat să participe la conferința „Cele șapte păcate ale vieții virtuale”, susținută de Prof. Dr. Read Schuchardt, la Casa Filipescu-Cesianu (Calea Victoriei 151). Conferința va fi în limba engleză. Intrarea este liberă. Amfitrionul evenimentului va fi actorul Silviu Man. Evenimentul este organizat de Centrul European de Studii în Probleme Etnice al Academiei Române (CESPE) şi Asociația Română de Geopolitică, Geoeconomie și Geocultură (AR3G), cu sprijinul Muzeului Municipiului Bucureşti.
„Adaptarea fără conștientizare înseamnă sinucidere”, arată profesorul Read Schuchardt, referindu-se la provocările mediului virtual pentru fiecare dintre noi.
Dr. Read Schuchardt este profesor de comunicare la Wheaton College, Illinois, SUA și vine pentru a doua oară în România după ce, în 2016, a susţinut o serie de conferinţe la Bucureşti, Alba-Iulia şi Constanţa. Fost publicitar și doctor în Ecologie Media al Universității din New York, sub îndrumarea celebrului Neil Postman, are în pregătire o carte intitulată: „A fi prezent în epoca absenței”. Este coautor al lucrării „Understanding Jacques Ellul” (Cascade Books, 2012) și Senior Director al IITSC – International Institute for the Study of Technology and Christianity.
În conferința „Cele șapte păcate ale vieții virtuale”, Dr. Read Schuchardt analizează dispozitivele noastre digitale – de la smartphone-uri la laptopuri și „cloud” pentru a înțelege care este de fapt prețul ascuns al acestor uimitoare tehnologii care ne economisesc timpul și ne fac munca mai ușoară. Iar prețul ascuns pe care-l plătim este foarte mare: narcisism, ignoranță, nerăbdare, dependență, desensibilizare, lipsa oricărui scop și deztrupare.
Alături de singurătate, depresie și de sentimentul că nimic nu are sens, aceste șapte vicii sunt semnele unei crize în adevăratul sens al cuvântului. O ocazie pentru noi toţi de a deveni conștienți de ea, de a ne schimba modul de viață și de a ne debarasa de obișnuințele impuse atât de ușor de către noile media. O explicație pe înțelesul publicului larg a complexului fenomen mediatic. O prezentare carismatică, inteligentă și savuroasă, care deopotrivă amuză și ridică inspirate semne de întrebare.