Joi, 18 și vineri, 19 aprilie 2019, de la ora 19.00, în Sala mare a Ateneului Român, Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”, condusă de maestrul Christian Badea, consilier artistic și dirijor principal al Filarmonicii, va avea în program Uvertura Carnaval de Antonin Dvorak, Concertul în la minor pentru vioară, violoncel şi orchestră, op. 102 de Johannes Brahms și Poemul extazului, op. 54 de Alexandr Scriabin. Soliști în concertul lui Brahms vor fi violonista Alexandra Conunova și violoncelistul Andrei Ioniţă, care revin pe scena Ateneului, alături de Orchestra Filarmonicii „George Enescu“, condusă de maestrul Christian Badea.
„Sunt bucuros să pot prezenta publicului Filarmonicii “George Enescu”, în câteva săptămâni, trei concerte cu un repertoriu divers și foarte interesant, cu tineri soliști români care reprezintă viitorul muzicii clasice în România. După Șostakovici , Korngold si Brahms, vom avea, joi si vineri, două concerte cu o lucrare faimoasă și fascinantă, dar putin cântat, Poemul extazului de Scriabin. În concertul pentru vioară și violoncel de Brahms, soliștii vor fi doi tineri muzicieni de excepție, pe care îi întâmpinăm cu mult drag de fiecare dată când vin la Ateneu – Alexandra Conunova și Andrei Ioniță. Simfonia nr. 5 de Șostakovici – prezentată la începutul lui martie și Simfonia nr.2 de Brahms, din programul săptămânii care a trecut, au marcat două realizări artistice de cel mai înalt nivel ale Orchestrei Filarmonicii – dovezi concrete a marelui potențial al acestei orchestre, care merită maximum de atenție și de sprijin din partea tuturor“, spune dirijorul Christian Badea.
Orchestra Filarmonicii „George Enescu”
Joi 18 și Vineri, 19 Aprilie 2019, ora 19, Ateneul Român
Concert simfonic
Orchestra simfonică a Filarmonicii „George Enescu”
Dirijor – Christian Badea
Solişti
Alexandra Conunova – vioară
Andrei Ioniţă – violoncel
Program
- Antonin Dvorak– Uvertura Carnaval
- Johannes Brahms– Concertul în la minor pentru vioară, violoncel şi orchestră, op. 102
- Alexandr Scriabin– Poemul extazului, op. 54
Biletele se pot procura de la Casa de Bilete a Ateneului Român. Plata se poate face doar in numerar. Program: Marti – Vineri 12:00 – 19:00
Telefon: 021.315.68.75
Pentru rezervari accesati site-ul www.fge.org.ro
Dedicat în egală măsură muzicii simfonice și operei, Christian Badea, consilier artistic şi prim-dirijor al Filarmonicii „George Enescu”, a concertat pe toate continentele și în cele mai importante săli și teatre de operă, printre care Metropolitan Opera (New York), Opera de Stat (Viena), Royal Opera (Londra), Carnegie Hall (New York), Suntory Hall (Tokio), Concertgebouw (Amsterdam). Cariera sa este marcată de colaborări importante cu artiști de referință ai timpului nostru – Leonard Bernstein, Mstislav Rostropovici, Placido Domingo, Renée Fleming, Natalie Dessay, Thomas Hampson. Sub semnul Leonard Bernstein 100, centenarul nașterii artistului a fost sărbătorit la Filarmonica „George Enescu”, ultimele două concerte simfonice ale stagiunii trecute fiindu-i dedicate de maestrul Christian Badea – unul dintre discipolii cei mai de seamă ai faimosului compozitor, dirijor, pianist şi pedagog american.
Christian Badea a condus orchestre de prim rang ale lumii, printre care se numără Royal Philharmonic și BBC Symphony (Londra), Filarmonica din Sankt Petersburg, Filarmonica Cehă, Amsterdam Philharmonic, Orchestre Philharmonique de Radio France, Accademia di Santa Cecilia Orchestra (Roma), RAI Orchestra Montreal Symphony, Filarmonica din Tokio, Pittsburg Symphony (Torino). La Metropolitan Opera din New York a dirijat peste 160 de spectacole într-un repertoriu vast și variat.
În 2012, Christian Badea a devenit dirijorul principal al Filarmonicii „George Enescu” din București și, în același an, a înființat Fundația Română pentru Excelență în Muzică, dedicată realizarii unor proiecte artistice de cea mai înaltă valoare artistică internationala și susținerii dezvoltării artistice a celor mai talentati tineri muzicieni din România și din alte țări europene. Printre proiectele realizate de Fundație se numără Festivalul Internațional de Muzică Sibiu-Hermannstadt din 2014, „Proiectul Parsifal la Ateneu“, prezentat în 2015 și în 2016 și ciclul „Mari Concerte al Centenarului României“, în colaborare cu Filarmonica „George Enescu“, în toamna anului 2018.
Dupa un succes răsunător la debutul său cu opera „Andrea Chenier“, la Teatro Colon din Buenos Aires, Christian Badea a fost imediat invitat să se reîntoarcă în 2019, pentru o nouă montare a operei „Turandot“.Parteneriatul său artistic cu Opera din Sydney, început în anul 2011, continuă cu angajamente până în stagiunea 2020- 2021. În domeniul simfonic, Christian Badea revine în Spania și la Festivalul „George Enescu” 2019 din București pentru a dirija Filarmonica din Sankt Petersburg cu Vadim Repin ca solist.
Alexandra Conunova, născută în 1988 în Republica Moldova, a început studiul viorii la vârsta de şase ani. A urmat studiile universitare în Germania, la Hanovra, la clasa profesorului Krzysztof Wegrzyn. A studiat, de asemenea, şi cu violoniştii Boris Kuschnir, Mihaela Martin, Ivry Gitlis şi Igor Oistrah. În prezent locuieşte la Vevey, în Elveţia. Solista a câştigat importante premii internaţionale, la concursurile „Henri Marteau” (2008), „Ion Voicu” (2009), „Tibor Varga” (2010), Deutsche Stiftung Musik Leben (2011). În 2011 a fost laureată şi la Concursul „George Enescu” . În 2012 a câştigat Premiul I la Concursul „Joseph Joachim” de la Hanovra. Succesul de care s-a bucurat la această competiţie i-a asigurat un CD de debut la Naxos. Apreciată pe scene de prestigiu, Alexandra Conunova a fost acompaniată de orchestre precum Münchner Kammerorchester, Hofer Symphoniker, NDR Radio Philharmonic, Norddeutsche Philharmonic Rostock, Orchestra internaţională din Geneva, Orchestra Hermitage din St. Petersburg, Orchestra Festivalului Verbier, sub bagheta dirijorilor Christfried Gockeritz, Ilarion Ionescu-Galaţi, Alexandru Lascae, Hannu Lintu, Juhanni Numminen, Patrick Strub, Gabor Takacs Nagy, Johannes Wilder, Niklas Willen.
În stagiunea trecută a susţinut un recital la Septembre Musical din Montreux, a participat la Festivalul Beethoven de la Bonn, la Festival de Pâques de la Aix en Provence şi a întreprins un turneu în Japonia şi Coreea de Sud. Pasionată de muzica de cameră, violonista a lansat primul său CD cu Conunova Quartet şi cu clarinetistul Heiner Schindler, cu cvintetele de Mozart şi Brahms. În prezent, face parte din formaţia recent fondată, Arts Global String Quartet şi este susţinută de Arts Global Artistic Foundation, care promovează tinere talente excepţionale. În 2013, i-a fost decernat Premiul Julius Bär, distincţie care include participarea cu un recital solo în programul Festivalului Verbier în ediţiile 2014 şi 2015. Alexandra Conunova cântă pe o vioară Santo-Seraphin, datată Veneţia 1735, ce i-a fost împrumutată de către Deutsche Stiftung Musikleben.
Andrei Ioniţă este inspirat de cei mai mari violoncelişti ai timpurilor noastre, printre care David Geringas, Steven Isserlis, Heinrich Schiff, Wolfgang Boettcher, Gary Hoffman şi Wolfgang Emanuel Schmidt. În iunie 2014, a colaborat cu Gidon Kremer şi Christian Tetzlaff la Festivalul „Chamber Music Connects the World” în cadrul Kronberg Academy. În ultimii ani, Andrei Ioniţă a concertat în săli renumite, precum Kammermusiksaal a Filarmonicii din Berlin, Herkulessaal din München, Stadtcasino din Basel şi Ateneul Român din Bucureşti. Andrei Ioniţă este laureat a numeroase concursuri internaţionale. În iunie 2013, a câştigat Premiul I la Concursul Internaţional „Aram Haciaturian”; în septembrie 2014, a primit Premiul II şi Premiul special pentru interpretarea unei lucrări impuse la International ARD Music Competition din München, iar două luni mai târziu, a fost distins la Berlin cu Premiul II la Grand Prix „Emanuel Feuermann”. În stagiunea curentă, Andrei Ioniţă a debutat cu Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, St. Petersburg Philharmonic Orchestra, Filarmonica di Bologna, iar în concertele din această săptămână, cu Filarmonica „George Enescu” din Bucureşti. De asemenea, a fost invitat de Valery Gergiev să concerteze la Londra, München, Baden-Baden şi Skt. Petersburg.
Andrei Ioniţă este bursier al Deutsche Stiftung Musikleben şi, prin generozitatea acestei fundaţii, cântă pe un violoncel realizat de Giovanni Battista Rogeri la Brescia în 1671.