Marți, 20 noiembrie 2018, Academia Română va găzdui sesiunea de prezentare a studiului sociologic „Valori, percepţii şi reprezentări ale populaţiei în România şi Statele Unite ale Americii“, bazat pe două sondaje de opinie realizate simultan în Statele Unite ale Americii şi în România de companiile de cercetare sociologică The Polling Company (SUA), respectiv Inscop Research (România). Evenimentul va avea loc în Aula Academiei Române, începând cu ora 9.00, și este organizat de Institutul de Științe Politice și Relații Internaționale „Ion I. C. Brătianu“ al Academiei Române (ISPRI) și de Laboratorul de Analiză a Războiului Informațional și Comunicare Strategică (LARICS), sub patronajul Academiei Române.
Manifestarea va fi deschisă de acad. Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei Române, și va fi moderată de acad. Victor Voicu, vicepreședinte. Rezultate vor fi prezentate publicului, în premieră, de Brett Loyd, preşedinte şi CEO al The Polling Company, şi Darie Cristea, director al Inscop Research. Prof. Dan Dungaciu, director al Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale „Ion I. C. Brătianu“ al Academiei Române, va prezenta semnificația și perspectivele cercetării.
„Această cercetare sociologică simultană este o premieră pentru România, iar studiul reprezintă o contribuție științifică unică pentru consolidarea parteneriatul strategic dintre România şi Statele Unite ale Americii, prin cunoașterea mai aprofundată, într-o abordare comparativă, a celor două societăţi. Cercetarea își propune promovarea relației strategice româno-americane și generarea de oportunități pentru expunerea percepției pozitive a Americii în România, respectiv pentru promovarea României în SUA. În lunile următoare vor fi realizate mai multe studii de profunzime pe mai multe teme investigate în cadrul proiectului“, precizează prof. Dan Dungaciu, director al Institutului de Științe Politice și Relații Internaționale „Ion I. C. Brătianu“ al Academiei Române.
Cercetările au avut la bază un chestionar amplu, comprehensiv, focusat pe teme similare, respectiv pe teme specifice fiecărei ţări, iar rezultatele vor releva valorile, atitudinile și stările de spirit ale societății românești și ale celei americane în anul 2018, cu particularizări specifice.
Brett Loyd, fost director de cercetare al Comitetului Naţional Republican şi sociolog al campaniei prezidențiale Trump-Pence 2016, este preşedinte şi CEO al companiei de cercetare sociologică The Polling Company. A deținut poziţii de analist de strategie, director de cercetare sociologică şi consultant pentru numeroşi candidaţi pentru Camera Reprezentanţilor, Senat, pentru funcţia de Guvernator, pentru comitete politice naţionale, precum şi pentru candidaţi la funcţia de preşedinte al SUA la alegerile din 2008, 2012 şi 2016. A activat de asemenea ca lector şi consultant pentru universităţi, companii internaţionale specializate în relaţii guvernamentale, a dezvoltat, implementat şi predat politici publice studenţilor, profesorilor sau reprezentanţilor corpului diplomatic din peste 90 de ţări.