Republica Moldova a fost premiată la categoria “Cea mai bună Campanie de Promovare a Destinației” în cadrul celei de-a VII-a ediții a eTravel Conference în România. Acesta este cel mai mare eveniment de afaceri și promovare online dedicat industriei de turism din România, iar campania #FiiOaspeteleNostru sau #BeOurGuest, a luat locul II.
Pe 24 octombrie 2018, Ambasadorul Republicii Moldova în România, Mihai Gribincea și directoarea executivă a Asociației Naționale pentru Turism Receptor și Intern din Moldova ANTRIM, Natalia Țurcanu, au ridicat premiul pentru Moldova la evenimentul care a decernat cele mai bune proiecte online de promovare din industria turismului și a ospitalității.
“Suntem foarte bucuroși că am fost selectați pentru acest premiu. Avem oameni tineri care promovează frumusețea Moldovei și iată că, dacă în 2013 țara noastră era considerată una dintre destinațiile cel mai puțin vizitate, în 2018 am ajuns în topul destinațiilor care atrag turiști. Vă așteptăm să fiți oaspeții noștri”, a declarat Excelența Sa, Mihai Gribincea, Ambasadorul Republicii Moldova în România.
Campania de promovare a Republicii Moldova ca destinație turistică intitulată #Fii Oaspetele Nostru (#BeOurGuest) este parte a unui program complex de marketing pentru activarea turismului local, pentru încurajarea cetățenilor din țară și din diaspora de a cunoaște și vizita obiectivele turistice, precum și pentru a contribui la dezvoltarea turismului prin invitarea oaspeților străini să descopere Republica Moldova și patrimoniul său cultural-turistic. Demarată în noiembrie 2017, video-ul campaniei l-a avut ca personaj principal pe designer-ul olandez Roland Huisman, remarcat de public pentru asemănarea izbitoare cu actorul Brad Pitt, care a jucat rolul unui turist străin care descoperă frumusețea și ospitalitatea moldovenilor. Această campanie a devenit virală în foarte scurt timp ajungând la peste 4.000.000 de views în social media. Costul campaniei digitale a fost de 20.000 de dolari, inclusiv producerea video-ului.
#FiiOaspeteleNostru a fost lansată simultan în trei țări țintă pentru turismul receptor – România, Italia și Polonia – și a avut rezultate excepționale, fiind reflectată în peste 100 de publicații, show-uri de televiziune și programe de radio naționale și internaționale. De-a lungul anului 2018, campania a continuat și a reușit să depășească granițele digitalului astfel încât diverse activități de promovare au fost realizate sub umbrela campaniei #BeOurGuest, mai exact 15 evenimente cultural-turistice au fost organizate, precum concerte ale maestrului Eugen Doga, Conferința Globală privind Turismul Vinicol și alte evenimente locale; 11 press-trip-uri cu jurnaliști și bloggeri internaționali și 2 micro-campanii de activizare a diasporei.
Pe piața din România această campanie s-a bucurat de succes, existând mulți turiști care au ales această țară ca destinație turistică. De altfel, oficialii din turism susțin că țara noastră este o piață țintă pentru Moldova, în anul 2017 înregistrându-se un număr de 36.000 de turiști români, cu 20% mai mult decât în 2016.
“Premiul de astăzi confirmă succesul campaniei demarate acum un an #FiiOaspeteleNostru care a avut un impact deosebit în România, iar acest lucru îl demonstrează tendința pozitivă în creșterea fluxului de turiști între România și Moldova. Mulțumim organizatorilor pentru apreciere, dar și echipei din spatele aceste campanii, fără de care nu am fi avut aceste rezultate frumoase: Proiectul de Competitivitate din Moldova și întreaga industrie de turism receptor reprezentată și aici de Asociatia Naționala pentru Turism Receptor din Moldova. Fiți Oaspeții Noștri!”, a declarat directorul executiv al Asociatiei Naționale pentru Turism Receptor din Moldova, Natalia Țurcanu.
Ca urmare a acestor eforturi sistematice, Republica Moldova a fost votată de către publicațiile celebre în domeniul promovării turismului precum: National Geographic, Lonely Planet și New York Post drept una dintre cele 10 destinații de top ale anului, în contextul în care în urmă cu 5 ani, aceleași publicații o numeau „cea mai puțin vizitată destinație”.
#BeOurGuest” a fost demarată sub egida brandului turistic de țară Pomul Vieții, fiind susținută de Ministerul Economiei și Infrastructurii și Agenția de Investiții a Republicii Moldova. Implementarea campaniei a fost realizată de către Asociația Națională pentru Turism Receptorcu suportul partenerului strategic Proiectul de Competitivitate din Moldova finanțat de USAID și guvernul Suediei.