Miercuri, 6 decembrie 2017, de la ora 18.00, la Anca Poterașu Gallery (str. Plantelor 58, București) va avea loc vernisajul expoziției ”Distanța dintre două obiecte solitare / The Distance Between Two Solitary Objects”, de Iulian Bisericaru. Curator: Cristina Stoenescu. Expoziție poate fi vizitată în perioada 6 decembrie 2017 – 20 ianuarie 2018.
”La Rezidența de vară din Aschersleben în Germania, pe parcursul mai multor luni, Iulian Bisericaru are ocazia de a observa amalgamul de spații citadine, moderne, rurale sau medievale din jurul orașului Leipzig. Comparația vizuală cu influențele germanice puternice, foarte cunoscute lui Iulian Bisericaru din zona orașului Sibiu și a arealului din sudul Transilvaniei creează pentru el un efect de familiaritate stranie. Arhitectura saxonă a așezărilor istorice, apoi interpretările stilului arhitectural art-nouveau din orașe, sau liniile clare, tranzitorii ale stațiilor de autobuz și ale blocurilor de locuințe ce trădează trecutul Germaniei de Est – toate acestea comasează un larg repertoriu istoric într-o partitură recognoscibilă, dar în același timp străină. Acest efect bizar se întrevede în lucrările realizate în timpul rezidenței, unde pasaje picturale poetice, inspirate de narative arhitecturale sunt întrerupte de izbucniri de culori acide, de structuri vegetale aparent îmblânzite care apoi contrastează puternic cu o natură dezlănțuită. În mijlocul acestora, privitorul este confruntat cu haosul creat de spațiul locuit, dar vid de orice prezență umană vizibilă.
Urmărim astfel pașii lui Iulian Bisericaru către miezul abordării sale conceptuale, către aceste clădiri singulare, ce coexistă într-o stare continuă de tensiune cu mediul înconjurător. Arhitectură ce caută să anticipeze viitoare spații, dar care nu poate evada funcției sale dependente de trecut sau de idealul ecologic al proiectelor urmărite critic de Iulian Bisericaru. Albastrul cerului american amintind de picturile lui Richard Diebenkorn este întrerupt de momente expresionist abstracte; recunoaștem în ultimele sale picturi peisaje de pe coasta Pacificului, o amintire falsă creată pentru ultimele zile ale lui Motherwell. Compozițiile complexe reunesc elemente ale unor spații cunoscute, dar care nu pot fi regăsite nicăieri. „Totul își induce propria dispariție…”* într-un proces invers de cartografiere, parcurgând distanța maximă dintre toate locurile posibile.”
Curator: Cristina Stoenescu
Parteneri: Tohani Romania