Agenția universitară a Francofoniei (AUF) în Europa centrală și orientală a organizat întrunirea Consiliului Regional de Orientare Strategică (CROS). Această instanță a fost creată pentru a răspunde obiectivului Agenției de a favoriza o apropiere între mediul universitar și actorii din mediul privat și economic.
Acest dialog este esențial pentru a permite instituțiilor de studii superioare să-și îndeplinească misiunea nu doar de excelență academică, dar și de pregătire a studenților pentru inserția pe piața muncii după terminarea studiilor, adesea dificilă în contextele locale. O competitivitate crescută pe piața muncii a tinerilor absolvenți contribuie în mod direct la o mai bună dezvoltare economică și socială.
Consiliul Regional de Orientare Strategică din Europa centrală și orientală are vocația de a emite recomandări în armonie cu strategia Agenției, orientată către o mai bună inserție profesinală a absolvenților și către accentuarea rolului universităților ca actori ai dezvoltării globale și locale.
CROS este alcătuit din personalități ale mediului socio-economic din regiunea Europa centrală și orientală :
- Monica JIMAN, Director general la Pentalog România și membră a Consiliului de orientare strategică al AUF
- Serge DURAND, Director general, Airbus Helicopters Romania
- Radoslav GALKA, Director general la Poland Workforce și PracujwUnii.pl
- Jean-Michel PONS, Director general Lafarge Moldova
La reuniune a participat și doamna Ilona SEIKOVA, profesor la Universitatea de Tehnologie Chimică și de Metalurgie din Bulgaria, membră a Consiliului Științific al AUF și Președintă a Comisiei regionale de experți, pentru a oferi perspectiva comunității universitare asupra chestiunilor abordate.
În cadrul acestei întruniri, directorul regional al Agenției universitare a francofoniei în Europa centrală și orientală a prezentat strategia AUF, Monica Jiman a prezentat COS și CROS, iar consiliul a examinat propunerile de proiecte profesionalizante care se conturează la nivel regional.
Directorul AUF în ECO, domnul Mohamed Ketata, a declarat că „AUF va fi un intermediar care va aduce împreună mediul academic și pe cel privat și care va arăta studenților cum pot să profite pentru a avea un start mai bun în carieră”. Monica Jiman a arăta că misiunea CROS este de a găsi răspunsul atât la așteptările companiilor, cât și la cele ale universitarilor, dar că „nu putem funcționa unii fără ceilalți și trebuie să ne inspirăm din bunele practici care există la nivel internațional”.
Agenţia universitară a Francofoniei este o asociaţie mondială de universităţi francofone creată în 1961. Reuneşte peste 800 de instituţii membre de pe cinci continente din peste 100 de ţări. Este totodată şi operatorul specializat al Francofoniei pentru învăţământul superior şi cercetare. AUF are ca misiune să promoveze francofonia universitară dinamică implicată în dezvoltarea economică şi socială a societăţilor. Pentru a realiza acţiunile sale, AUF dezvoltă parteneriate cu diferite organizaţii (UNESCO, UE, ONG, întreprinderi din sectorul privat…).
Pentru mai multe informaţii: www.auf.org