Marți, 4 aprilie 2017, ora 18.00, la Galeria Orizont din București, va avea loc vernisajul expoziției ” Veșmânt- Formă, Culoare, Magie”- expoziție personală de design vestimentar a artistei Cristiana Maria Purdescu. Prezintă Doina Ișfănoni- critic și istoric de artă. Expoziția poate fi vizitată în perioada 3-18 aprilie 2017.
Cristiana Maria Purdescu
21 Februarie 1964
STUDII: 2012
– Doctorat în Arte Plastice și Decorative la Universitatea Națională de Arte din București, cu o teză având tema: ” Accesoriile veșmântului feminin-artă și necesitate”. Profesori coordonatori ai tezei de doctorat: Marilena Preda Sânc și Gheorghe Achiței;
2009 – Masterat în științe economice – Managementul investițiilor, cu o lucrare de dizertație având tema: ” Investițiile străine directe și impactul lor asupra economiilor în tranziție”;
2005 – Facultatea de Arte Decorative și Design – Specializarea Arte Textile – Modă, Universitatea Națională de Arte din București; Profesori: Paula Barbu, Doina Ișfănoni, Ruxandra Juvara, Gheorghe Achiței;
1996 – Școala Tehnică Postliceală – Grup Școlar de Industrie Ușoară ” Nichita Stănescu” din București;
1995 – Facultatea de Biologie, Universitatea București; Profesori: Petre Raicu, Marin Andrei, Lucian Gavrilă, Mailat Florica, Călin Tesio, Constantin Toma;
1985 – Facultatea de Științe Naturale și Agricole, Universitatea București.
CARIERA: – 1985-2010, profesor de biologie la mai multe școli și licee printre care: Liceul de Arte Plastice „Nicolae Tonitza” din București și Colegiul Național „I.L.Caragiale”, București;
– Artist – Membră a Uniunii Artiștilor Plastici din România, Filiala de Arte Decorative, București. Participări la expoziții: În perioada 1992-2017, am paricipat la peste 50 de expoziții de grup ( anuale, bienale etc.), expoziții realizate în țară și în străinătate ( Italia, Bulgaria, Germania, Moldova etc.); Expoziții personale: 1992
– Expoziție personală de creație vestimentară la Galeriile de Artă ale Fondului Plastic, Filiala Tg. Jiu, Gorj; 2010
– Expoziție personală de pictură și artă decorativă „Semnal”, Casa de Cultură „Friederich Schiller”, București;
Începând din 2003, am făcut numeroase prezentări de modă în cadrul unor festivaluri internaționale de modă: „Bucharest Fashion Week”, „FashionTv Summer Festival”, „Kasta Morelly Fashion Week”, „FashionTv Winter Festival”, „FashionTv Festival Ibiza”, „Strasbourg Fashion Days” etc.
– Poetă – Membră a Uniunii Scriitorilor din România. În perioada 2000-2015, am publicat 14 volume de poezie, care au fost traduse în limbile: italiană, franceză, albaneză și engleză;
De-a lungul timpului am fost nominalizată și premiată la diverse concursuri și festivaluri naționale și internaționale de poezie, pictură și modă. Am, de asemenea, numeroase apariții în antologii de critică și poezie, almanahuri și dicționare de literatură;
PREMII-SELECȚIE:
2016 – Premiu special pentru originalitate în design vestimentar, „Romanian Fashion Awards 2016”;
2015 – „Premiu de Excelență pentru promovarea valorilor tradiționale în industria creativă a artei vestimentare”, Kasta Morrely Fashion Week;
2013 – Premiul „Cel mai bun creator de couture din România” – „Romanian Fashion Awards 2013”;
2011 – Premiul I Secțiunea Pictură, Concursul Internațional de Pictură, Fotografie, Poezie, Proză, Critică literară și Epigramă, Botoșani;
2008 – Diplomă de Excelență – Secțiunea Pictură la Concursul Internațional de Poezie, Proză, Critică literară, Epigramă, Pictură și Fotografie „Dor de Dor”, Cluj- Napoca.
VEȘMÂNT- FORMĂ, CULOARE, MAGIE
Creația vestimentară personală din această expoziție reprezintă o sinteză a experiențelor mele culturale bazate pe o consistentă cercetare și analiză a istoriei costumului, a materialelor, a accesoriilor în diferite contexte, aparținând mai multor civilizații și epoci.
Astăzi, un creator de modă trebuie să fie informat și conectat, prin creația sa, la fenomenul local / european / universal, deoarece lumea modei evoluează și relaționează cu o multitudine de factori ce țin de estetică, tehnologie, sănătate, comunicare, industrie și comerț. O mașinărie uriașă, în care sunt angrenate mai multe arte, contribuie la modelarea unui stil în modă, care amprentează o perioadă, un interval de timp devorat de viteză și comprimarea timpului.
Experimentele realizate în vederea obținerii unor materiale, preocupare ce revine permanent în creația mea vestimentară și de accesorii, cât și sistemul de proiectare a unei colecții sunt prezentate și explicate dintr-o perspectivă imaginativă / conceptuală, pornind de la practici specifice și un alfabet propriu de forme, culori, modele, tipare ce caracterizează modalități de abordare și concepere a veșmântului în creația personală. Mă preocupă misterul farmecului corporal și, în acest sens, caut să includ în creațiile mele proprii dimensiuni ce țin de un tip de armonie sinestezică, o armonie capabilă să genereze frumosul, capabilă de seducție.
Cercetez cu seriozitate modalități de proiectare a unor piese vestimentare, care să împodobească corpul uman după legități ce țin de armonie, eleganță, într-un echilibru al formelor și o cromatică care să definească înfățișarea persoanei, completându-i, în acest sens, atracția naturală. Piesele vestimentare, în general, au rolul de a scoate în evidență calitățile unei siluete sau pot fi concepute ca să ascundă imperfecțiunile unei siluete.
Omul, din cele mai vechi timpuri, a fost preocupat de propria înfățișare și a căutat în permanență diverse căi spre a se reinventa. Ființa umană se dăruiește socialului, are nevoie de ceilalți, dorește să fie remarcată, se plictisește de propria înfățișare, tânjește după alte înfățișări, este cameleonică, iar moda vestimentară îi oferă multiple posibilități de transformare în acest sens. Preocupările…ce se evidențiază în creația personală atât din punct de vedere al practicilor specifice, cât și din punct de vedere teoretic, al cercetării și analizei legate de moda vestimentară feminină, s-au manifestat nu numai în direcția enunțată, ci ele s-au concentrat și asupra clarificării identității elementelor simbolice ale obiectelor vestimentare create, dar și interpretarea acestora din perspectiva artelor vizuale.
O dimensiune esențială a creației mele vestimentare constă în definirea veșmântului și a accesoriilor vestimentare ca importante mijloace de comunicare. Obiectele vestimentare ne oferă date despre cei care le concep, dar și despre ele ca obiecte utile și cu valențe estetice. Alegerea unui produs vestimentar se face, însă, conform profilului interior al persoanei, comunicându-ne date importante despre persoana care-l poartă.
Costumul și accesoriile vestimentare ne furnizează date despre corpul uman, ocupația, poziția pe care individul o ocupă în societate, educația, zona geografică sau despre etnia acestuia, fiind interfața noastră cu lumea. În concluzie,” Veșmântul are rol funcțional și statut semantic, fiind capabil, prin această calitate, de a fi un subiect artistic”.
Un artist complet. Suntem norocosi cu un asa talent ! Felicitari!