Luni, 30 mai 2016, ora 11.00, la UNAgaleria (str. Gral Budisteanu nr 10), va avea loc o întâlnire cu David Dufresne și Anita Hugi, web-creatorii proiectului internațional ”Dada-Data”.
Dada-Data este un proiect digital internațional, realizat în co-producție cu radioteleviziunea elvețiană SRG-SSR, postul de televiuziune franco-germană Arte și studio-ul candadian Akufen, care își propune să perpetueze moștenirea dadaismului prin intermediul noilor tehnologii. Astfel, scopul pe care și-o propune această platformă interactivă nu este doar acela de a crea un sentiment de nostalgie în rândul adepților acestei mișcări artistice atipice, dar și de a aduce un suflu nou, în ideea de a o atrage curiozitatea noii generații. Într-adevăr, site-ul Internet, care a fost lansat oficial pe 5 februarie, conține un anti-muzeu web, DADA-Dépôt, și esterealizat pe baza unor excerciții interactive în rafală, denumite „Hacktions Dada”. Aceste secțiuni vor lansate progresiv în limba română, pe baza unui calendar previzional stabilit în patru etape cu o frecvență săptămânală.
La baza acestei idei, recompensate cu trei premii pentru orgininalitatea de care a dat dovadă, se află jurnalistul francez David Dufresne, care s-a specializat de-a lungul carierei în promovarea materialelor media online, precum și Anita Hugi, redactoare pentru secția culturală a postului elvețian SRF.
De-a lungul întregului proces de concepere, cei doi creatori s-au inspirat din citatul poetului german Richard Huelsenbeck: „Dada nu poate fi înțeles. Trebuie experimentat pe propria piele”.