Marți, 23 februarie 2016, ora 11.00, la sediul ARCUB (Strada Lipscani nr. 84-90), va avea loc prezentarea primului Studiu de consum cultural pentru București. La întâlnire vor participa Mihaela Păun – director ARCUB, Oana Radu – consultant independent strategia culturală ARCUB, Sabina Baciu – expert independent strategia culturală ARCUB, Carmen Croitoru – director general INCFC, Anda Becuț – director direcția cercetare și formare profesională INCFC, prof.univ.dr. Vintilă Mihăilescu.
Știați că…?
2 bucureșteni din 10 nu au fost nici măcar o dată la un eveniment cultural în ultimul an, în timp ce tot 2 din 10 declară că participă la evenimente culturale mai des de trei ori pe lună. Când vine vorba de divertisment, cinematograful și teatrul sunt în preferințele bucureștenilor, 46% și, respectiv, 45% dintre ei preferând aceste forme de cultură. 6 din 10 bucureșteni spun că au citit măcar o carte în ultimele 12 luni, în schimb numai 1 din 10 a citit o revistă.
Mai multe cifre despre preferințele bucureștenilor puteți afla marți, 23 februarie, ora 11.00, la sediul ARCUB, strada Lipscani nr. 84-90, din primul Studiu de consum cultural realizat la nivelul orașului București de către echipa Institutului Național pentru Cercetare și Formare Culturală (INCFC). Studiul a fost comisionat de ARCUB- Centrul Cultural al Municipiului București, în vederea realizării Strategiei Culturale, ca parte a candidaturii la titlul de Capitală Europeană a Culturii în 2021.
Acest studiu și-a propus să evalueze practicile de consum și profilul consumatorilor de cultură din capitală printr-un sondaj de opinie realizat în perioada iulie-august 2015, pe un eșantion de 1068 de persoane cu vârsta peste 14 ani, cu o eroare de maximă de +/- 3%. la un nivel de încredere de 95%. Studiul abordează teme de actualitate cum ar fi consumul cultural domestic și în spațiul public, cultura digitală, așteptările și motivațiile populației de consum sau non-consum, percepțiile locuitorilor cu privire la patrimoniul cultural material și imaterial din București, calitatea vieții și valorile culturale urbane.