UNITER – Uniunea Teatrală din România a trimis, pe adresa de e-mail a AgențieideCarte.ro, un comunicat de presă prin care anunţă cu profundă tristeţe dispariţia actriţei IOANA CITTA BACIU, membru UNITER, actriţa care a desfăşurat o bogată activitate artistică pe scena Teatrului Dramatic „Fani Tardini” Galaţi, interpretând peste 150 de roluri.
Pentru actriţa IOANA CITTA BACIU, Teatrul: „Înseamnă viaţa mea. Toată”
În perioada 1953 – 1971 a jucat la Teatrul Naţional „Marin Sorescu” Craiova, Teatrul „V.I.Popa” Bârlad, Teatrul Maria Filotti” Brăila, Teatrul Naţional Târgu-Mureş şi la Teatrul „Alexandru Davilla” Piteşti. Nume de referinţă în istoria ultimilor 40 de ani a Teatrului „Fani Tardini” din Galaţi, Ioana Citta Baciu a putut fi văzută de public într-o multitudine de piese puse în scenă în perioada 1971 – 2014, dintre care amintim:
„Prima zi de libertate” de Leon Kruczkovski, regia Kazimierz Braun (1971); „Preşul” de Ion Băieşu, regia Ion Maximilian (1973); „Cuza Vodă” de Mircea Ştefănescu, regia Petre Popescu (1973); „Misterioasa convorbire telefonică” de Virgil Stoenescu, regia Petre Popescu (1974); „Gimnastică sentimentală” de Vasile Voiculescu, regia Petre Popescu (1975); „Frank al cincilea” de Friederich Durenmatt, regia Adrian Lupu, Magdalena Klein (1979); „Avram Iancu” de Lucian Blaga, regia Adrian Lupu (1979); „Hoţul de vulturi” de D.R.Popescu, regia Nicolae Scarlat (1980); „Soldatul Svejk”, dramatizare de E. F. Burian după Jaroslav Haşek, regia Ion Maximilian (1981); „Fata Morgana” (Enigma de la Hotel Minerva) de Dumitru Solomon, regia Mircea Cornişteanu (1982); „Cetăţeanul invizibil” – comedie muzicală de Dumitru Solomon după o nuvelă de Ilf şi Petrov, regia Victor Ioan Frunză (1985); „Turandot” de Carlo Gozzi, regia Victor Ioan Frunză (1988); „Ubu Rege” de Alfred Jarry, regia Adrian Lupu (1990); „Oamenii cavernelor” de William Saroyan, regia Mihai Lungeanu (1992); „Cântăreaţa cheală” de Eugen Ionescu, regia Moshe Yassur (1993); „Vizita bătrânei doamne”, adaptare de Adina Zeev după Friederich Durenmatt, regia Adrian Lupu (1994); „Tango” de Slavomir Mrozek, regia Atila Vizauer (1995); „Celestina” de Adina Zeev după Fernando de Rojas, regia Adrian Lupu (1997); „…Escu” de Tudor Muşatescu, regia Dinu Cernescu (1998); „Gaiţele” de Alexandru Kiriţescu, regia artistică şi ilustraţia muzicală Cristian Ioan (1999); „Tărâmul celălalt” de Dusan Kovacevic, regia Claudiu Goga (2000); „Copacii mor în picioare” de Alejandro Casona, regia Dinu Cernescu (2001); „Leul în iarnă” de James Goldman, regia şi versiunea scenică Cătălin Vasiliu (2002); „Steaua fără nume” de Mihail Sebastian, regia George Motoi (2003); „Zăpezile de altădată” de Dumitru Solomon, regia Mircea Cornişteanu (2003); „Casa Bernardei Alba” de Federico Garcia Lorca, regia Cătălin Vasiliu (2003); „A şaptea Kafana” de Dumitru Crudu, Mihai Fusu, Nicoleta Esinencu, regia Alexandru Berceanu (2004); „Scandal în culise” de Michael Frayn, regia Cătălin Vasiliu (2005); „Retro” de Alexandr Galin, regia Mircea Cornişteanu (2006); „Cutia Pandorei” de Katalin Thuróczy, regia Eugen Făt (2010); „Echilibru instabil” de Edward Albee, regia Cătălin Vasiliu (2012); „Pană de automobil” după Friederich Durenmatt, regia Radu Nichifor (2014).
Dedicată întru totul Teatrului, Ioana Citta Baciu a făcut o mărturisire emoţionantă: „Am făcut tot ce am putut pentru ca viaţa mea personală să rămână doar a mea, iar când vin la teatru să uit tot ce e acasă, şi să nu mă preocupe decât ceea ce am de făcut, fie că e vorba de repetiţie sau spectacol”.
Pentru activitatea imensă pusă în slujba teatrului, reprezentanţii municipiului Galaţi i-au oferit în 2015 titlul de Cetăţean de Onoare.
Dumnezeu să-i odihnească sufletul în pace!
UNITER