Miercuri, 16 decembrie 2015, ora 19.00, seria evenimentelor „Enescu şi Viena“ organizate de Institutul Cultural Român de la Viena pe parcursul anului 2015 cu ocazia comemorării a 60 de ani de la moartea compozitorului, dirijorului, violonistului și pianistului român George Enescu, continuă cu un concert care are loc în Sala Bösendorfer din Mozarthaus Viena (Domgasse 5, 1010). În acest cadru va fi lansat la Viena albumul „George Enescu – Integrala creaţiei pentru pian solo“, o premieră discografică realizată la casa de discuri germană Hänssler Classic, în interpretarea Ralucăi Ştirbăţ. Concertul este organizat în colaborare cu Ambasada României în Republica Austria, Societatea Internaţională „George Enescu“ din Viena și Societatea Austro-Română.
La Bucureşti, albumul „George Enescu – Integrala creaţiei pentru pian solo“ a fost lansat pe 3 decembrie la Palatul Cantacuzino şi în 5 decembrie la Casa arhitectului Ion Mincu, sediul Ordinului Arhitecţilor din România.
Cu ocazia concertului de la Viena, la Mozarthaus va fi prezentat albumul „Interludii – în cheie fotografică“. Volumul de fotografie cuprinde peste 140 de imagini alb negru, dintre care 70 de portrete, realizate de Cornel Brad soliștilor, dirijorilor, instrumentiștilor și dansatorilor care au participat la Festivalul Internațional George Enescu din București, introducându-ne astfel în culisele marelui eveniment muzical. Evenimentul se desfăşoară cu participarea fotografului Cornel Brad, ca o avanpremieră a expoziţiei care va fi vernisată în 2016 la Galeria ICR Viena.
Deși George Enescu a devenit celebru ca violinist legendar cu „sunet inconfundabil“ și „tehnică înspăimântătoare“, prea puțini știu astăzi că el era un pianist cel puțin la fel de impresionant, care s-a bucurat din plin de admirația și chiar invidia unora dintre colegii săi. Încă din copilărie, pianul – descoperit în casa mamei de la Mihăileni – a devenit instrumentul său preferat, fapt oglindit în opera sa. Albumul discografic de față (3 CD-uri) prezintă în premieră creația pianistică enesciană în integralitatea ei și include patru premiere absolute (printre care Sonata „Torso“ pentru pian în fa diez minor sau „Sonatensatz“, compusă în 1912 și descoperită în 1993 de Clemansa Firca în arhivele Muzeului Enescu din București), precum și trei prime înregistrări pe CD. Nu avem de-a face cu schițe ori fragmente, ci cu lucrări finite, datate și semnate de compozitorul român. Albumul oferă astfel o viziune de ansamblu unică și o călătorie în devenirea muzicală a compozitorului George Enescu. (Raluca Ştirbăţ)