Sâmbătă, 23 mai 2015, a început cea de-a XIII-a ediţie a Festivalului Comediei Româneşti – festCO 2015, ediţie care stă sub semnul superstiţiilor şi a antinomiei noroc-ghinion.Deschiderea festCO a avut loc în faţa Teatrului de Comedie, unde mascota Teatrului de Comedie (Alexandru Bogdan), urmărită de ghinioane în ultimii ani, s-a întâlnit cu un coşar (Alexandru Călin) care speră că îi va aduce noroc de acum înainte. Alături de cei doi actori s-au aflat Dorina Chiriac şi Toni Grecu care, în concordanţă cu tematica acestui an, au spart farfurii pentru a alunga ghinioanele care s-ar putea abate asupra celei de-a XIII-a ediţii. Publicul a fost întâmpinat într-un decor în care se regăseau cele mai comune superstiţii: pisica neagră, cioara, scara pe sub care trebuie sa treci pentru a intra în sală, şi alte elemente tratate într-o cheie comică. Concluzia acestui moment a venit de la Toni Grecu, care a asigurat publicul că „în comedie 13 este cu noroc!” şi i-a încurajat pe spectatorii strânşi în faţa Teatrului de Comedie să vină la festCO. AgențiadeCarte.ro este partener media al evenimentului.
Ce-a de-a doua zi, duminică, 24 mai 2015, înscrie în programul festCO 2015 doi tineri regizori (Radu Dragomirescu şi Dragoş Muşoiu) şi un spectacol de liceeni, câştigător la Festivalul Național de Teatru Tânăr „Ideo Ideis”.
18.00 Teatrul de Comedie, Sala Nouă
2014. O ODISEE PĂMÂNTEANĂ, regia Radu Dragomirescu (1h 45’)
producător Centrul Cultural pentru UNESCO „Nicolae Bălcescu”
bilete la casa de bilete a Teatrului de Comedie și online aici
19.00 Teatrul de Comedie, Sala Studio
SATUL ELECTRONIC
de Valeriu Butulescu(50’)
regia Cătălina Bostan şi Vlad Ianuş
producător Trupa Gong
premiu la Festivalul Național de Teatru Tânăr „Ideo Ideis”
Intrare liberă în limita locurilor disponibile.
20.00 Teatrul de Comedie, Sala Radu Beligan
SPARGEREA de Răzvan Petrescu, regia Dragoș Mușoiu (1h 30’) IN
producător Teatrul Național „Marin Sorescu” Craiova
bilete la casa de bilete a Teatrului de Comedie și online aici
Începând din acest an, festCO a primit marca de calitate EFFE, devenind parte integrantă a unei reţele de festivaluri care oferă posibilitatea de a găsi noi parteneri dar şi vizibilitate şi recunoaştere la nivel european.