Luni, 2 martie 2015, la orele 18:00, în Noua Galerie a Institutului Român de Cultură și Cercetare Umanistică de la Veneţia va avea loc vernisajul expoziţiei de pictură şi sculptură a artiştilor vizuali Ion Iancuţ şi Aurel Roşu, curator Prof. univ.dr. Aurel Chiriac, directorul Muzeului Ţării Crişurilor din Oradea. Expoziţia va fi deschisă până în data de 22 martie 2015, între orele 10.00‒13.00 și 16.00‒19.00, în spaţiile Noii Galerii a Institutului Român de la Veneţia, Cannaregio 2215 – 30121 Veneţia. Evenimentul beneficiază de sprijinul financiar al Institutului Cultural Român și al Muzeului Ţării Crişurilor din Oradea. Intrarea este liberă.
Ion Iancuţ este pictor, sculptor şi desenator, o personalitate marcantă a artei plastice româneşti contemporane. Absolvent al Institutului de Arte Plastice “Nicolae Grigorescu” din Bucureşti, Ion Iancuţ are o bogată activitate expoziţională, atât în ţară (la Sinaia, Focşani, Iaşi, Timişoara, Bucureşti), cât şi în Europa şi Asia (Italia, Olanda, Suedia, Germania, Bulgaria, Cehoslovacia, Japonia), unde a participat cu expoziţii personale sau alături de alţi artişti plastici reprezentativi din România.
“Elementul antropomorf este omniprezent în opera lui Ion Iancuţ (…). Sculpturile şi lucrările grafice ale lui Iancuţ sunt, până la capăt, plastice antropomorfizări ale tragicului. Fiinţa umană îşi exersează existenţa tragică în raport cu limitările care i-au fost hărăzite (…). Fără a fi pur conceptuală, deşi niciodată nu se depărtează de idee, această antropomorfizare a tragicului îl individualizează pe Ion Iancuţ nu doar în peisajul plasticii româneşti contemporane, ci şi în acel al plasticii europene. Rar ideea şi măiestria tehnică s-au întâlnit cu atâta folos în ultimii zeci de ani” (Aurel Chiriac).
Aurel Roşu este un artist plastic contemporan cu recunoaştere în ţară şi străinătate, preşedinte a Uniunii Artiştilor Plastici din România – Filiala Bihor şi şef al Secţiei de artă a Muzeului Ţării Crişurilor, unde şi-a început activitatea din 1990.
„Aurel Roşu mizează pe vizualizarea unor semne‒simbol cu circulaţie universală, în general, pe care le concentrează întotdeauna în prim‒plan, pentru a fi percepute cu limpezime din punct de vedere imagistic. Artistul apelează la tehnici mixte (acril, tempera, creion, baiţ – pictură, grafică; baiţ, metal, bronz, lemn‒sculptură) armonizate pictural cu multă sensibilitate şi acurateţe; totodată plasticianul se bizuie pe mesaje ideatice care conturează o fiinţă ce nu şi-a negat niciodată dimensiunea religioasă, respectînd-o cu sfinţenie, dar n-a pus în umbră nici sentimentele care ţin de acele momente ale copilăriei şi tinereţii ce se întipăresc pentru totdeauna în memorie, tocmai prin sensibilităţile declanşate sub semnul clipei” (Aurel Chiriac).
Dintre pastelurile si sculpturile lui Ion Iancut , expuse la Muzeul Tarii Crisurilor din Oradea
mai sunt disponibile:
http://www.artdeal7.ro/show41autor.php?p=1171&s=&eu=ro