Joi, 5 iunie 2014, Maxim Quartet va susţine un concert în aer liber în Israel, pe scena First Station Jerusalem (gara veche a Ierusalimului transformată într-un modern centru de evenimente culturale), în cadrul ”The Israel Festival”. Unul dintre cele mai longevive evenimente de acest gen, festivalul se află la cea de-a 53-a ediţie (fondat în 1961), se derulează între 29 mai şi 20 iunie 2014 şi reuneşte invitaţi din întreaga lume, într-o mare diversitate de momente artistice : concerte şi recitaluri de la muzică clasică la jazz, spectacole de dans, teatru etc. Institutul Cultural Român din Tel Aviv este partenerul în organizarea concertului Maxim Quartet, ansamblu format în urmă cu doi ani, prin asocierea inedită a patru instrumente: pian – Horia Maxim, flaut – Mihaela Anica, acordeon – Fernando Mihalache şi contrabas – Săndel Smărăndescu. În 2013, Maxim Quartet s-a bucurat de aprecierea publicului, dar şi a specialiştilor (critici muzicali, compozitori ş.a.) ca urmare a participării la două dintre cele mai importante festivaluri europene: „Europäische Wochen Festspiele“ („Festivalului Săptămânile Europene“) – Passau, Germania şi Festivalul Internaţional „George Enescu“.
Repertoriul Maxim Quartet prezentat în concertul din Israel va cuprinde multe creaţii româneşti : Paul Constantinescu, Tiberiu Olah, Dan Dediu, Johnny Răducanu sunt câţiva dintre compozitorii selectaţi. Spectatorii se vor întâlni însă şi cu influenţe româneşti în lucrări ale unor compozitori străini : „Dansurile Româneşti“ de Bela Bartok sau „Valsul“ autorului basarabean Eugen Doga.
Vor fi interpretate partituri precum „Cântec“ şi „Joc Dobrogean“ de Paul Constantinescu, „Andante“ de Tiberiu Olah etc., toate adaptate pentru formula de cvartet şi prezentate deci publicului într-o formulă sonoră deosebită. Spiritul satiric şi teatral al muzicii este şi el valorizat prin dialogul instrumental, în creaţii ca „Rondo alla Münchhausen“ sau „Balkan-Tango with Walking Bass“, de Dan Dediu. Nu în ultimul rând, concertul Maxim Quartet propune spectatorilor şi o incursiune în lumea jazz-ului, cel mai bun exemplu fiind „Jocul Ţambalelor“, una dintre cele mai cunoscute creaţii ale lui Johnny Răducanu – o surprinzătoare îngemănare a jazz-ului cu folclorul românesc.
HORIA MAXIM este un muzician cu o prezenţă constantă pe scena sălilor de concerte, abordând un repertoriu vast şi complex, atât ca solist concertist – colaborator al majorităţii orchestrelor simfonice din România – cât şi ca partener al unor importanţi interpreţi români şi străini (printre alţii, Ion Bogdan Ştefănescu, Johnny Răducanu, Richard Galliano şi Mario Caroli).
A susţinut recitaluri sau concerte în Germania, Franţa, Italia, Austria şi Japonia. Participă la numeroase festivaluri naţionale şi internaţionale, printre care „Festivalul Enescu“, „Nuova Consonanza“ – Roma, „Bucharest Music Film Festival” şi „Săptămâna Internaţională a Muzicii Noi” – Bucureşti. A înregistrat partituri celebre pentru coloana sonoră a unor filme produse în Franţa şi Statele Unite ale Americii (ex. „Youth Without Youth”, film produs şi regizat de Francis Ford Coppola – 2007).
MIHAELA ANICA este un muzician cu o susţinută activitate artistică, atât în Austria, ţara sa de adopţie, cât şi în Franţa şi Germania. Printre cele mai importante evenimente muzicale la care a luat parte se numără festivalurile „Allegro Vivo” – Austria, „Acanthes – Flute Atelier” – Franţa, „Festivalul Enescu”, precum şi recita¬lurile susţinute în seria de acţiuni culturale organizate de „KulturKontakt Austria”.
A câştigat importante distincţii şi burse de excelenţă: Werner Tripp Memorial Fund şi Tokyo Foundation. Între 2008-2010 a fost membru al prestigiosului ansamblu „Orchestre de Flutes Français” – Paris, a fost de asemenea colaborator al Filarmonicii „George Enescu” – Bucureşti şi este membru al trioului “Spirit of Vienna”.
Mihaela Anica a beneficiat de îndrumarea unor importanţi flautişti şi pedagogi europeni, printre cei mai cunoscuţi numărându-se Ion Bogdan Ştefănescu (Universitatea Naţională de Muzică Bucureşti), Barbara Gisler-Haase (Universitatea de Muzică şi Artă Dramatică din Viena), Pierre-Yves Artaud (Ecole Normale de Musique de Paris) ş.a.
FERNANDO MIHALACHE este unul dintre puţinii acordeonişti români cu o prezenţă constantă pe multe scene din ţară şi străinătate, într-o varietate de genuri artistice, de la spectacole muzicale sau de jazz, la recitaluri camerale.
A colaborat cu instituţii de prestigiu ca Teatrul Naţional Bucureşti, Opera Naţională Bucureşti sau Teatrul Naţional de Operetă şi a participat la festivaluri precum „Festivalul Enescu”, Festivalul „Jazz Blues&More”, Festivalul Internaţional de Jazz, „Bucharest Music Film Festival” şi la spectacole prezentate la Sala Radio şi Ateneul Român.
În cadrul „M.T. Band” (Germania) Fernando Mihalache se află în postura de instrumentist polivalent: keyboard, acordeon, nai. Alături de vibrafonistul Alexandru Anastasiu a pus bazele „Accord Vibes”, un proiect de anvergură (acordeon, vibrafon şi contrabas – Michael Acker), unic în România.
SĂNDEL SMĂRĂNDESCU a devenit membru al Filarmonicii ,,G. Enescu” în 1991, Bucureşti, şi în paralel, membru al orchestrei de cameră ,,Virtuozii din Bucureşti”, continuându-şi apoi cariera în Coreea de Sud, unde a ocupat poziţia de şef de partidă în orchestra filarmonicii din Suwon.
A revenit apoi la Filarmonica ,,G. Enescu” Bucureşti, unde a activat ca şef de partidă până în anul 2000, colaborând în acelaşi timp cu Orchestra Internaţională a Italiei.
În anul 2000 a devenit şef de partidă al Orchestrei Symphoniker din Osaka, Japonia, unde a cântat până în aprilie 2007, când, restabilit în România, şi-a continuat activitatea muzicală atât ca membru al Orchestrei Naţionale Radio cât şi ca membru al cvintetului ,,Traffic Strings”. A susţinut recitaluri în ţară şi în străinătate, atât solo cât şi camerale, colaborând şi cu cvartetul Voces.
Ca o recunoaştere a realizărilor sale solistice, în 2003, artistul a fost distins în Japonia cu premiul Aoyama ,,Barock Saal” pentru cel mai bun recital – duo al anului 2002.