Vineri, 7 martie 2014, de la ora 14.00, la sediul Radio Cluj (str. Donath nr. 160, Cluj-Napoca), va avea loc lansarea volumului ”Comunicarea digitală. Provocări și perspective”, semnat de Alina Nechita-Vingan. Despre carte și autor vor vorbi: lect. univ. dr. Cristian Radu, editorul Vasile George Dâncu și Mihaela Orban, manager executiv „Transilvania Reporter”. Un eveniment organizat de Radio Cluj împreună cu Editura Eikon Cluj-Napoca.
Alina Nechita-Vingan a absolvit Facultatea de Jurnalism la Universitatea Babeș-Bolyai în anul 2000. Doi ani mai târziu a obținut diploma de masterat în Comunicare Socială şi Relaţii Publice la aceeaşi universitate din Cluj-Napoca.
Şi-a început activitatea în media clujeană în primăvara lui 1997 şi a lucrat la instituţii de presă locale şi naţionale din toate domeniile: presă scrisă, televiziune, radio şi online. Cel mai mult i-a plăcut radioul şi a rămas fidelă lui. În prezent este redactor la Radio Cluj, unde coordonează şi activitatea în mediul online al instituţiei.
„Conţinutul cărţii reprezintă o reuşită metodologică şi teoretică, autoarea reuşind să dea răspunsuri pertinente unor interogaţii interesante şi corect planificate şi, în acelaşi timp, să treacă toate ipotezele prezentate printr-un cadru de analiză perfect structurat şi justificat epistemologic. Rezultatul: o lucrare excelentă, un adevărat model de interdisciplinaritate.” VASILE SEBASTIAN DÂNCU
„Trăim un timp în care, dincolo de zgomotul cuvintelor şi de ambiguizarea mesajelor, ne punem dramatic problema măsurării distanţei de la noi la noi înşine şi de la noi înşine la o realitate pe care ne-o alienăm fie şi numai prin faptul că, încetând să mai fim diseminatori de cunoaştere, suntem simpli colportori de informaţie divulgată într-un limbaj autarhic, avându-şi propriile lui raţiuni şi ierarhii. Eludând tradiţia de valori verticale (hegemonie, religie, familie), am imaginat substitutul comunicării orizontale, am conectat realul la vagul imperativelor globale, am dislocat modelele din contextul lor cultural-istoric şi am născocit aşa-zisa audienţă creativă, interpersonală şi, nu de puţine ori, primejdios de impersonală. New media ne poziţionează în spaţiul fluid şi timpul fără timp, în care totul se construieşte, totul se legitimează, totul se împărtăşeşte şi se autogenerează, într-o goană nebună către simultaneitate, transnaţional, supraindividual şi proiect identitar ca rezistenţă personală. Temerara abordare analitică a Alinei Nechita-Vingan sugerează, subtil şi elegant, că era digitală (individul migrator, cultura comodităţii, afilierea temporară, manipularea simbolurilor, obsesia imediatităţii, deprofesionalizarea etc.) este un fenomen tranzitoriu de proporţii privind modificarea planetară a forţelor conflictuale, a organizării sociale, a dezechilibrelor de educaţie, a suprastructurilor de control şi, esenţial, a opoziţiei eterne dintre putere, comunicare şi libertate.” AUREL SASU
„Cartea Alinei Nechita-Vingan este ambiţioasă, originală și vizează o temă de mare actualitate: impactul noilor tehnologii de comunicare asupra muncii ziariştilor, a structurii şi funcţionării instituţiilor de presă tradiţionale, și rolul lor în crearea unor noi categorii de comunicatori. Suportul teoretic al lucrării e temeinic şi bine articulat, iar studiul de caz – spaţiul mediatic clujean – este abordat fără prejudecăţi şi cu o metodologie adecvată. Analizele din perspectivă istorică, interviurile cu manageri de la Monitorul de Cluj, Radio Napoca FM, Radio Cluj, Ştiri de Cluj, Cluj Today, TVR Cluj și interpretarea componentelor vizuale sunt excepționale analize de caz. Alina Nechita-Vingan, autoarea acestui profund demers științific, aduce o remarcabilă contribuție la literatura de specialitate românească.” TUDOR VLAD