Joi, 7 noiembrie 2013, ora 19.00, la ATELIER 030202 (Sala Nouă TC), str. Sfânta Vineri nr. 11, Bucureşti, va avea loc vernisajul expoziţiei de sculptură „INIMIU” de Peter Madaras. Expoziţia poate fi vizitată în perioada 7 noiembrie – 3 decembrie 2013.
Coordonator Atelier 030202: Mihai Zgondoiu.
Comentator de Artă: Dan Mircea Cipariu.
AgențiadeCarte.ro este partener media al evenimentului.
“Tematica principală a expoziţiei gravitează în jurul motivului inimii, ca simbol al vieţii, al omului (sinelui) lăuntric, punct de inserţie al spiritului în materie, şi a cifrei cinci ca număr al centrului, armoniei, echilibrului şi unirii. El mai reprezintă însoţirea principiului ceresc (3) cu cel pamântesc (2). Am ales bradul din pricina caracterului exerior, (are forma unei săgeţi imense, triunghi arătând spre cer), asociat cu forma inimii care este un triunghi cu vârful spre pământ, am încercat să compun o vizune proprie a omului lăuntric, care se zbate între cer şi pământ încercând să-şi atingă idealurile lumeşti.” – Peter Madaras
“Găsirea unu son identitar este, în expoziția personală semnată de artistul Péter Madaras, prilej de cercetare vizuală asupra sinelui şi a formelor prin care cosmosul interior este întrupat prin materialitatea unui brad. Transformarea texturilor şi a materiei în discurs despre ritmuri spirituale şi energetice îşi găseşte în simbolul proteic şi iniţiatc al Inimii un altfel de athanor alchimic. Inima devine pretextul unui format artistic prin care organicul şi materia caută spiritul. O inimă aflată sub puterea simbolică a numărului 5, număr ce ne sugerează rezonanţa subtilă între par şi impar, între feminitate şi masculinitate, între simţuri şi gândire, între ceresc şi pământesc. Totul, într-o formulă deloc dihotomică, o reprezentare a principiul cosmic al unirii. Recursul la poetica vizuală a Inimii este organic şi autentic, este spaţiu de respirare şi de călătorie în interior. Figurativul şi simetria unor conturări abstracte întregesc viaţa interioară, o viaţă care este şi undă, şi corpuscul. Teluricul se transformă sub nevoia de ieşire din contingent şi accederea la Înalt. Alegerea lemnului de brad este programatică pentru acumularea unei tensiuni existenţiale şi plastice dată de zbaterea identitară aflată între cer şi pâmânt. Idealul îşi poate găsi o geografie interioară în şi prin forma fizică, mentală şi spirituală a Inimii. Sculpturile lui Péter Madaras sunt bine găsite insule de bunăstare sufletească!” – Dan Mircea Cipariu
Organizator: ATELIER 030202
Parteneri: Teatrul de Comedie, Clubul UNESCO-Adolescenţii, Asociaţia Euro CulturArt
Sponsor: Murfatlar România SA