“Street Delivery” este un proiect urban, demarat în 2006 prima dată în Bucureşti, pornit de la o iniţiativă particulară, care-şi propune să atragă atenţia locuitorilor, de ce nu şi a autorităţilor locale, asupra noţiunii de traseu cultural, responsabilitate socială, dreptul la patrimoniu, dezvoltare armonică şi sustenabilă . Aşadar dacă n-aţi reuşit să vă plimbaţi prin zona centrală a oraşului să admiraţi arhitectura clădirilor, să vă informaţi asupra reperelor culturale, să vă bucuraţi de valoarea istorică, să vedeţi cum funcţionează oraşul la intervenţia umană, în perioada 14-16 iunie 2013 veţi avea permis de pietoni…deschişi! Evenimentul este organizat în colaborare cu Ordinul Arhitecţilor din România şi Fundaţia Cărtureşti în parteneriat cu autorităţile publice. Acest eveniment non-profit n-ar fi posibil fără sprijinul vecinilor de pe străzile unde vor avea loc diferite activităţi şi manifestaţii, voluntarilor, participanţilor, sponsorilor şi al partenerilor media.
Mă bucur enorm să văd că anul acesta pe lista oraşelor se află şi Iaşi – un oraş care se mişcă … teatral, pe ritmuri diferite, dar în acelaşi sens, interacţionează cu arta, îşi respectă comunitate şi natura, spune poveşti, apreciază, conservă şi transmite celor mici valorile istorice.
Centrul Cultural German din Iaşi informează prin intermediul AgenţiaDeCarte.ro organizarea pe parcursul a două zile: 15 și 16 iunie, orele, 12:00, 14:30, 18:00 pe strada Vasile Pogor, a unor spectacole în aer liber intitulate „Furnicile în oraș”. Trupa formată din trei artiști de la „Theater Pikante” din Germania va implica în spectacolele sale “Walking-Act” şi publicul prezent la eveniment. Trei furnici ciudate sunt gata să înceapă aventura în oraș. Departe de mușuroiul și de regina lor s-a format un nou trio, care trebuie să își găsească acum drumul prin labirintul orașului. Una dintre furnici a preluat conducerea grupului. Sub conducerea ei, ele defilează ritmic și zgomotos pe teritoriul necunoscut al orașului, explorează tot ce le este străin, colectează și încearcă diferite alimente, îi iau pe unii spectatori mai curajoși în colonia lor de furnici și îi suprind prin cântece sonore. Ați mai auzit vreodată furnici cântând?
Noutatea ediţiei cu numărul VIII de anul acesta o reprezintă înscrierea proiectului Street Delivery în demersul de Responsabilizare Socială demarat de Societal (reţea naţională de ONG-uri) şi, ca urmare a angajamentului său, va purta marca Eveniment Responsabil pentru următorii indicatori: protecţia mediului, dezvoltarea socială, dezvoltarea economică şi buna guvernanţă.
Întregul program din fiecare oraş poate fi consultat aici
Logo-ul ediţiei este semnat de Alexandru Ciubotariu aka Ciubi cu a sa <<Pisică Pătrată>>
Oana Lăzăroiu