Joi, 30 mai 2013, ora 18:00, la standul editurii Cununi de stele, în cadrul Salonului Internaţional de Carte Bookfest, va avea loc lansarea volumului “Cosmologia lui Eminescu” de Amita Bhose, Editura Cununi de stele. Vorbitori: Elena Andronache, Carmen Mușat-Coman, foste studente ale Amitei Bhose.
Volumul reunește articolele Amitei Bhose despre „încercarea lui Eminescu de a căuta semnificaţia vieţii sau a istoriei umane în eternitate, de a lega trecutul şi viitorul omului cu începutul şi sfârşitul lumii.” Realizând o sinteză între poezie și filozofie, gândirea eminesciană imaginează procesul creației lumii pornind de la ipoteza cosmogonică indiană, „unind spiritualitatea României cu cea a Indiei.” Cartea „aduce numeroase, noi și convingătoare desluşiri în legătură cu izvoare indice necunoscute înainte ale capodoperelor eminesciene Scrisoarea I și Luceafărul (cele din Legile lui Manu, spre exemplu, dar şi din alte părți ale Vedelor decât cele subînțelese până acum prin neîntrerupta raportare la Imnul creațiunii din Ṛgveda). Toate aceste precizări luminează aspecte nebănuite înainte în legătură cu frumusețea şi profunditatea cugetării eminesciene din cele două mari poeme.” (George Munteanu)
Sâmbătă, 1 iunie 2013, ora 11:00, scena Agora, se va lansa “Nunți înecate. Fals tratat de supraviețuire” de Dumitru Manolache, Editura Cununi de stele. Vorbitori: Daniela Șonticã, jurnalistă, Ciprian Chirvasiu, jurnalist, Dumitru Manolache, jurnalist și scriitor, Carmen Mușat-Coman, editor.
Un roman autobiografic, despre dezrădăcinare şi rătăcire, despre preţul pe care-l plăteşte fiecare pentru „dezertarea” sa. „Fără a avea un anume personaj central, în jurul căruia să se aşeze naraţiunea, toate chipurile care poartă poveştile sunt viguros conturate, au personalităţi abisale, își pun întrebări asupra destinelor personale. Personaj colectiv este satul patriarhal, aflat mereu la crucile şi răspântiile istoriei, veşnic sub călcâiul vremurilor, cu oameni pentru care liniştea înseamnă conservarea cutumelor. Și peste toate aceste destine există un personaj principal – unul difuz, tăcut, înspăimântător, întunecat, care a confiscat, în flagrantă contradicţie cu rostul său germinativ, toate atributele morţii: apa. Apa care stă să vină” (Ciprian Chirvasiu). „Nu ştiu dacă eu am avut dreptul să le cotrobăi prin vieţi, să le dezgrop fantasmele de care fug, încercând să le uite. Dar şi eu şi ei am trăit şi trăim aceeaşi dramă: înstrăinarea de sine şi de Dumnezeu. Poate că privindu-ne în faţă ne vom regăsi, ne vom întinde mâinile şi ne vom salva”, a spus autorul.
Duminică, 2 iunie 2013, ora 14:00, se va lansa „India Darshan. 18.000 km de călătorii interioare” de Iuliana Nălățan, Editura Cununi de stele. Vorbitori: Hildegard Ignătescu, jurnalistă, Ioana Pătrășcoiu, travel blogger, Iuliana Nălățan, autoare, Carmen Mușat-Coman, editor.
Cartea prezintă, pe de o parte, descoperirea unei culturi noi, pe de altă parte, călătoria interiora a autoarei. Sub formă de incursiune culturală, aceasta a prezentat lucrurile care o pasionează şi pe care i-a plăcut să le exploreze şi să le înţeleagă. „India e o ţară vastă, care copleşeşte prin dimensiuni geografice şi istorice. În acelaşi timp, e o ţară greu de înțeles şi uşor de judecat după aparenţe”, a spus Iuliana Nălățan.
Pe de altă parte, călătoria sa în India a fost, în primul rând, una interioară, care vorbeşte mai ales despre acele lucruri pe care nu ai timp să le adânceşti când eşti antrenat în rutina existenţei: rănile pe care nu le-ai îngrijit la timp, nevoile pe care le-ai ignorat, magia de zi cu zi pe care, atunci când eşti călător, o vezi mai uşor.
Am adunat în această carte însemnări şi amintiri despre locurile văzute. Locuri geografice, locuri sufleteşti sau mentale. Fiecare destinaţie e o ancoră pentru o trăire puternică. Câteodată în formă brută, alteori mai rafinată, simbolică, am presărat gândurile, clipele de inspiraţie şi exaltare, întrebările care m-au frământat şi răspunsurile pe care le-am găsit. Nu e nici o carte pur turistică, nici una pur filosofică sau psihologică. E o carte precum viaţa, cu multe planuri întreţesute, legate printr-un sens nevăzut. Nu e o poveste discursivă, cu un fir narativ prezentat clar, ci o îmbinare de cadre. Am ales să adun la un loc aceste cadre mai mult din dorinţa de a nu le pierde, pentru că reprezintă o parte din mine, reprezintă mărturia şi certitudinea a ceea ce am trăit şi simţit.”