România va fi țara invitată la Lu.Be.C. 2012, eveniment de referință în domeniul promovării patrimoniului cultural și al inovației tehnologice pentru cultură și marketing teritorial, care are loc la Lucca, în Italia, în perioada 18-20 octombrie 2012, sub Înaltul Patronaj al Președintelui Republicii Italiene. Participarea la acest eveniment are loc în cadrul unui parteneriat realizat de OMA VISION, firmă de consultanță strategică în comunicare, și PROMO PA Fondazione, organizatorul manifestării.
Spațiul dedicat României va arăta cum a evoluat Festivalul Enescu de la un eveniment de muzică clasică, creat în 1958 în memoria marelui compozitor român al cărui nume îl poartă, la un brand cultural de țară. De asemenea, vor fi prezentate în premieră informații despre ediția a XXI-a a festivalului, care va avea loc în septembrie 2013, precum și aplicații tehnologice pentru produse culturale.
“Am gândit participarea la această manifestare pentru a demonstra că România are atât bunuri culturale de valoare internațională, cât și experți în tehnologii novatoare, branding și comunicare care pot să le promoveze creativ. România va fi prezentată la Lu.Be.C. de unul dintre cele mai cunoscute evenimente culturale ale sale – Festivalul și Concursul Internațional George Enescu – și de companii tinere din tehnologie și comunicare, care au contribuit la transformarea acestuia într-un brand cultural de țară. Este așadar un mix între tradiție și modernitate care arată evoluția unui bun cultural datorită mijloacelor moderne de comunicare. Pe de altă parte, calitatea de partener internațional al LU.BE.C 2012 confirmă experiența OMA VISION în proiecte de promovare culturală”, a declarat Oana Marinescu, Managing Director al OMA VISION.
LU.BE.C. 2012
Întâlnirea internațională Lu.Be.C. 2012 va consta în dezbateri, seminarii, ateliere și prezentări ce vor propune strategii de intervenție și axe de colaborare cu scopul de a stimula dialogul și schimbul de idei pe teme legate de patrimoniul cultural, tehnologie și turism.
Tot în cadrul evenimentului va avea loc Lu.Be.C. Digital Technology, expoziție dedicată inovației digitale și tehnologice aplicate patrimoniului cultural și marketingului teritorial. Datorită acestei expoziții, Lu.Be.C. a devenit o platformă importantă de interacțiune pentru companii și instituții care doresc să cunoască noi potențiali parteneri, să prezinte idei noi și proiecte deja implementate.
Pe lângă Înaltul Patronaj al Președintelui Republicii Italiene, Lu.Be.C. are patronajul Ministerului pentru Patrimoniu și Activități Culturale, Ministerului pentru Dezvoltarea Economică, Ministerului Educației, Universității și Cercetării, Ministerului Afacerilor Externe, precum și sprijinul Regiunii Toscana. China, Finlanda și Franța au fost țările invitate la edițiile precedente ale evenimentului în 2009, 2010 și respectiv 2011. Detalii suplimentare sunt pe: http://www.lubec.it/.
Festivalul și Concursul Internațional George Enescu
Eveniment cultural de importanță internațională, Festivalul și Concursul Internațional George Enescu va împlini anul viitor 55 de ani de la prima ediție și zece ediții post-Revoluție. Organizat la fiecare doi ani în luna septembrie, pe o perioadă de două-trei săptămâni, festivalul include concerte simfonice și de cameră, recitaluri, spectacole de operă și balet – susținute de artiști și muzicieni de prestigiu, de talie internațională. Festivalul este organizat sub Înaltul Patronaj al Președintelui României de către Ministerul Culturii și este organizat de ARTEXIM. Directorul artistic al Festivalului este Ioan Holender, fost director al Wiener Staatsoper. În 1995 Președintele Onorific al Festivalului a fost Lord Yehudi Menuhin, fost elev și prieten al compozitorului român în cinstea căruia a fost fondat Festivalul și Concursul Internațional George Enescu. Pentru mai multe detalii: www.festivalenescu.ro/
Read Forward – start-up românesc specializat în soluții tehnologice pentru sectorul cultural, dezvoltă în principal aplicații legate de domeniul cărții (cărți interactive pentru copii, teatru, jurnale) și aplicații de mobil pentru evenimente culturale. În 2011, Read Forward a creat aplicația oficială a Festivalului George Enescu, ce va fi actualizată pentru ediția din 2013 a evenimentului. Aplicația interactivă pentru copii “În țara lui Dovlecel” de Irina Nicolae, cu ilustrații de Iulian Pena, a ajuns nr 1 în Apple Store România la mai puțin de 5 ore de la publicare. Aplicația a fost tradusă deja în limbile engleză și chineză. Read Forward a construit de asemenea o aplicație pentru tablete de reconstruire a unei piese de teatru și lucrează în prezent la o nouă aplicație de povești pentru copii, numită „Mi-Runa”. Pentru mai multe detalii: http://readfwd.com/
Eroii de Joi – agenție de branding specializată în proiecte culturale și educaționale. Eroii de Joi au colaborat la rebrandingul Festivalului George Enescu în 2011 și continuă colaborarea cu prestigiosul festival în 2013.
OMA VISION, partener internațional al Lu.Be.C. 2012, a intermediat participarea României ca țară invitată la evenimentul internațional de la Lucca, Italia. OMA VISION este o firmă de consultanță în comunicare strategică, ce dezvoltă proiecte cu viziune și ajută lideri și organizații să transforme în realitate idei îndrăznețe. Bazându-se pe o combinație unică de experiență în comunicare și public affairs la cel mai înalt nivel, OMA VISION oferă clienților săi servicii de planificare strategică, management și comunicare de proiecte, campanii și evenimente; analize aprofundate despre România, care să sprijine luarea deciziilor; traininguri de comunicare. Pentru mai multe detalii: www.omavision.ro