Librăriile existente în momentul de faţă încearcă să se adapteze la cerinţele publicului cititor, divers şi pretenţios. Dintr-o discuţie cu persoane care au lucrat în acest domeniu, am aflat nu numai că e nevoie de o readaptare a funcţionalităţii librăriilor, dar şi de o ofertă cât mai inovativă. Fie că sunt librării private sau nu, cititorul clasic are, uneori, un spaţiu amenajat special, unde se poate retrage pentru a răsfoi volumele, înainte de a le cumpăra. Dacă acest lucru se întâmplă în cazul cărţilor tipărite, nu acelaşi lucru se poate spune şi despre audio-bookuri sau e-bookuri.
Audio-bookuri sau e-bookuri, învelite în folii de plastic, frumos aranjate pe etajeră, duc cu gândul la funcţionalitatea rudimentară a unei librării, aceea de a etala cărţile pe rafturi. Cred că, la fel ca în cazul volumelor in print, e necesară o dezvoltare a acestor spaţii, pentru cei mai pretenţioşi dintre cititori.
Spaţii în care să poţi testa calitatea acestor noi metode de a „citi” o carte, de a face o comparaţie şi de a putea decide care dintre exemplare este cel mai indicat nevoii şi gustului personal.
În condiţiile în care multe librării de la noi de abia au spaţiu de depozitare, în care oferta pe care o acceptă e restricţionată de factorul comercial, de cărţi vandabile sau nu, va mai dura până când se va impune o standardizare a acestui spaţiu „vânzător” de cultură, indiferent de forma pe care o are.
Andra ROTARU