Vineri, 25 mai 2012, ora 19:00, la Club Electroputere Craiova va avea loc vernisajul expoziţiei “Punk, cenuşă şi Holocaust”. Participanţi: Mişcarea Punk din Craiova, Cristian Comoşteanu, Romeo Tiberiade. Expoziţia e deschisă în perioada 25 mai-06 iulie 2012.
”Punk, Cenușă și Holocaust” este un proiect care pune în lumină evenimente și situații ce vorbesc despre moduri diferite de subiectivare, eliberate de orice formă de fetişism cultural sau angajament artistic.
Proiectul – expoziție documentează trei situații ancorate în istoria locală a orașul Craiova dar care deschid orizonturi mult mai largi de interogare. ”Punk”: în anii imediat următori revoluţiei din 1989, cateva sute de tineri se organizează într-un grup, încercând să-și construiască o identitate intr-o societate lipsită de modele și marcată de criza raporturilor sociale. ”Cenușă”: Cristian Comoșteanu este un tânăr inginer care după terminarea studiilor, datorită dificultăţii de a-şi găsi o slujbă în domeniul pregătirii lui profesionale, se angajează pentru doi ani paznic la un lac industrial în care sunt deversate resturile unei centrale termo-electrice. Pentru a putea rezista condițiilor dificile de lucru, izolării și marginalizării, el documentează în mod regulat, prin fotografie, diferitele transformări pe care le suportă lacul si peisajul din împrejurimi. ”Holocaust”: Romeo Tiberiade este un cetățean de etinie romă care, pentru a-şi rezolva o problemă personală legată de istoria comunităţii în care trăieşte, face un film documentar pe baza mărturiilor celor care au supraviețuit holocaustului.
Aceste trei inițiative pot fi înțelese ca moduri de subiectivare în relație cu spațiul socio-politic imediat dar și ca modalități de reevaluare a trecutului. Ele sunt totodată și forme de rezistență prin care indivizi sau comunități se constituie ca subiecți la marginea cunoașterii și a puterii existente.
Electroputere este un grup artistic din România fondat în 2011 de către Adrian Bojenoiu şi Alexandru Niculescu. Grupul dezvoltă o practică ce se inspiră cu precădere din contextual local, situându-se la limita dintre productie artistică și cercetare. Problematizând statutul culturii contemporane, Electroputere urmăreşte decodificarea formelor de expresie şi comunicare existente pentru a produce discursuri culturale alternative.