Juriul concursului de debut al ediţiei din 2011 a fost alcătuit din Irina Petraş (preşedinte), Ion Vartic, Ovidiu Pecican, Mihai Dragolea, Doina Cetea, Ion Cristofor (membri). În urma deliberării, juriul i-a desemnat câştigători pe: Blanca Borbély (cu romanul „Zidul de foc”), Ionela Oprea (cu volumul „Motive şi realităţi româneşti în romanul francez”) şi Aura Schussler. (cu volumul „Dintre ale corpului şi minţii. Despre Seducţie, Erotism şi Pornografie”.)
Filiala Cluj a USR a lansat acest concurs de debut în anul 2005. Cărţile câştigătoare au alcătuit începând din 2005 “Biblioteca tânărului scriitor”, care numără următoarele titluri: Laura Husti-Răduleţ, Proze de după-amiază, 2006; Adrian Tudurachi, Destinul precar al ideilor literare. Despre instabilitatea valorilor în poetica lui Mihail Dragomirescu , 2006; Ana Pughineanu, Plictiseală. Ratare. Prostie. Biobibliografie selectivă, 2006; Magda Wächter, A. E. Baconsky. Scriitorul şi măştile, 2007; Iulia Micu, Thomas Mann. Istoria unei partituri literare, 2007; Andrei Simuţ, Literatura traumei, 2007; Maria-Magdalen Diaconu, Discursul corporalităţii în romanul feminin contemporan, 2008; Monica Grosu, Petru Comarnescu. Un neliniştit în secolul său. Studiu monografic, 2008; Dan Herciu, Taxa pe viciu (versuri), 2009; Florina Codreanu, Existenţele sângelui. Eseu despre curgerea sângelui, 2009; Adriana Teodorescu, Carnavalul în opera literară caragialiană, 2009; Irina Ungureanu, Eugène Ionesco – absurdul ca apocalips al utopiei (eseu), 2010; Ligia Tudurachi, Cuvintele care ucid. Memorie literară în romanele lui E. Lovinescu (eseu), 2010, plus două menţiuni: Graţian Cormoş, Femei în infernul concentraţionar din România (1945-1989), 2006; Tatiana Dragomir, Fotograme, 2007. Premiul pentru debut al USR pe anul 2007.
Blanca Borbély, „Zidul de foc”, roman. Blanca (n. 16 aprilie 1997, Cluj) este elevă în clasa a VII-a la Colegiul Naţional G. Coşbuc din Cluj-Napoca, secţia germană. Ruxandra Cesereanu a scris textul escortă: „Realitatea nu este doar ceea ce ştim şi vedem, ci este şi ceea ce am putea vedea în anumite condiţii misterioase. Realitatea este enigmatică şi îngăduie perturbări în care făpturi străine, altere, se ivesc ca să îi tulbure şi să îi secondeze pe cei vii. Nicidecum în stilul lui Bram Stoker, adică fără vampirisme traumatice ori agresive, ci asumat înrudit cu saga (bestseller) Amurg de Stephenie Meyer, Blanca Borbély are îndemânarea, inteligenţa şi precocitatea necesare pentru a propune cititorului adolescentin o carte românească, plină cu vampiri cotidieni, adaptaţi la mileniul trei, prin limbajul lor uzual şi vestimentaţia pe măsură. Scrisul foarte tinerei autoare curge fluent şi plăcut, atmosfera e americanizată, farmecul ficţiunii (după cum precizează chiar unul dintre vampirii-personaje) este scop. Dialogul este volubil şi alcătuieşte nucleul acestei cărţi. Trăim vremuri în care vampirii sunt în vogă, iar cei care pledează pentru ei sunt adolescenţii: Blanca Borbély crede în acest lucru şi scrie o carte pro domo.”
Ionela Oprea, „Motive şi realităţi româneşti în romanul francez”. Ionela Oprea (n. 14 iunie 1974) a absolvit Facultatea de Ştiinţe, specializarea Limbă şi literatură română, Limba şi literatura franceză, la Universitatea „1 Decembrie 1918” Alba Iulia (1997). Master „Literatură şi cultură românească în context european”, la aceeaşi Universitate (2008). Profesor titular de Limba şi literatura română la Liceul de Muzică şi Arte Plastice, Alba Iulia. Mircea Popa a semnat textul escortă: „Legăturile culturale şi literare dintre România şi Franţa sunt vechi şi durabile şi au făcut obiectul a numeroase cercetări specializate. Nu s-a observat însă îndeajuns marea bogăţie şi varietate de tipuri epice româneşti care circulă în romanul francez, de la Al. Dumas-Pére la Jules Verne, André Gide sau Apollinaire. Folosind o documentaţie exhaustivă şi adeseori greu de procurat, Ionela Oprea a realizat o interesantă carte de imagologie şi de analiză critică privind romanele franceze în care românul devine personaj, obiect de reflecţie şi mesager al unei lumi orientale fascinante, inedite şi pline de pitoresc şi culoare”.
Aura Schussler, „Dintre ale corpului şi minţii. Despre Seducţie, Erotism şi Pornografie”. Aura Schussler (n. 17 mai 1986, Hunedoara) este licenţiată în Filosofie, Universitatea Babeş‑Bolyai din Cluj‑Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie, Specializarea Filosofie (2008). Masterat de Filosofie, Cultură, Comunicare, Universitatea Babeş‑Bolyai din Cluj‑Napoca, Facultatea de Istorie şi Filosofie, Catedra de Filosofie Sistematică. Redactor la periodicul Cultur’ALL. Doctorandă cu frecvenţă în cadrul Universităţii „Babeş‑Bolyai”, Facultatea de Istorie şi Filosofie, domeniul Filosofie, Şcoala doctorală: Argumentare critică şi reconstrucţie filosofică, conducător de doctorat: prof. univ. dr. Aurel Codoban, care a semnat şi textul escortă: „În lumea noastră de acum, distanţa dintre generaţii devine abisală. Şi dacă vrei să ştii ce se mai întâmplă în lumea celor foarte tineri, ai nevoie de curajul expresiei cuiva pe care ei îl recunosc ca fiind de al lor. Aura Schussler este un astfel de eseist curajos, pe care l-am văzut câştigându-şi foarte rapid forţa de expresie, alături de un curaj care mi s-a părut că îl are dintotdeauna. Ea îşi desfăşoară cercetarea ca pe un sondaj efectuat sub ideea lui Ruwen Ogien, „Pornografia de azi este erotismul de mâine”. Idee pe care cred că şi cititorii şi-o vor însuşi după lectura acestui curajos şi lucid eseu”.