La Editura Polirom, în colecţia „Collegium. Relaţii publice”, a apărut volumul “Strategii pentru brandingul de success. Notorietatea şi longevitatea unei mărci” de Hamish Pringle şi Peter Field, în traducerea Iuliei Teliban. Acest volum reprezintă o lectură esenţială atât pentru practicieni şi specialişti, cât şi pentru studenţii de la facultăţile de profil, un manual practic despre sănătatea mărcilor care aspiră spre longevitate, branduri de toate tipurile şi de toate vârstele.
Semnat de doi specialişti din Marea Britanie, Hamish Pringle şi Peter Field, volumul arată, pe baza unor exemple celebre –Nokia, Sony, Nike, Apple, Virgin ş.a. – modul în care natura brandurilor s-a schimbat în timp şi continuă să evolueze, identificând factorii esenţiali pentru supravieţuirea unei mărci pe termen lung.
Numeroasele studii de caz oferă profesioniştilor din domeniul marketingului şi publicităţii informaţii fundamentale pentru elaborarea unor strategii capabile să impună un brand şi să îl menţină în top.
„Cartea examinează modul în care multe dintre cele mai cunoscute şi cele mai larg acceptate teorii şi instrumente de marketing acţionează împotriva longevităţii unei mărci, nu în favoarea sa. Ea le diferenţiază pe cele utile de cele periculoase şi pe cele valide de cele complet greşite. Şi se bazează pe o vastă experienţă pentru a arăta în ce mod gândirea de marketing le poate fi benefică brandurilor în diferite etape ale ciclului de viaţă al pieţei, din care marketingul, aprovizionarea şi agenţiile au multe de învăţat. De asemenea, examinează modul în care natura brandurilor s-a schimbat odată cu timpul şi continuă să evolueze, precum şi implicaţiile pe care le are acest lucru în domeniul marketingului: încă o dată, într-o arie bine deservită de teorii promovate şi preferate, cartea îşi propune să facă distincţie între cele fiabile şi cele fanteziste. […]
Sperăm că lucrarea îi va ajuta pe mai mulţi marketeri şi agenţiile lor să îşi crească şansele de a câştiga noi clienţi, a-i păstra şi a-i satisface, asigurând astfel longevitatea mărcii.”, au scris autorii.
Hamish Pringle a absolvit Trinity College, Oxford, cu o licenţă în politică, filosofie şi economie, şi s-a alăturat echipei de la Ogilvy, Benson & Mather ca stagiar în 1973. După o perioadă în care a lucrat la McCormick Richards, Boase Massimi Pollitt, McCormick Intermarco-Farner/Publicis, Abbott Mead Vickers (în prezent Abbott Mead Vickers BBDO Ltd), la propria agenţie Madell Wilmot Pringle şi la Leagas Delaney, s-a alăturat KHBB în 1992 şi a devenit preşedinte şi director executiv în 1995. După relansarea sub numele K Advertising şi fuziunea din 1997, a devenit vicepreşedinte şi director de marketing la Saatchi & Saatchi. În cei 26 de ani cât a lucrat în domeniul publicităţii, s-a implicat în diferite proiecte ale IPA şi a fost preşedinte al Comitetului IPA Effectiveness Award. A fost şi preşedinte al NABS, fundaţia caritabilă a industriei (1996-1998), care i-a decernat Ron Miller Award. După doi ani în care a condus propria agenţie de consultanţă în branding şi comunicare de marketing, Brand Beliefs, a devenit director general al IPA, în 2001.
Peter Field a absolvit St. John’s College, Cambridge, cu un master în inginerie, şi a lucrat 15 ani ca strategic planner în publicitate, începându-şi cariera în 1982 la Boase Massimi Pollint (în prezent DDB Londra). A lucrat nouă ani la Abbott Mead Vickers BBDO Ltd, după care s-a alăturat echipei manageriale a Bates London (acum parte a WPP) şi, ulterior, agenţiei Grey London. În 1997, Peter Field a renunţat la publicitate în favoarea unei cariere de consultant pentru clienţi şi pentru agenţiile lor şi a fondat Express Train, un parteneriat pentru realizarea unor traininguri în domeniile publicităţii şi marketingului. În 1999, Field a ajutat la înfiinţarea Eatbigfish, o agenţie de consultanţă de brand, şi a susţinut-o în primii săi ani de existenţă. A fost membru al Comitetului IPA Effectiveness Awards timp de cinci ani şi a ajutat la crearea şi implementarea bazei de date a IPA. A fost membru al juriului la decernarea IPA Effectiveness Awards şi a contribuit timp de mai mulţi ani la programele educative şi de formare profesională organizate de IPA, cel mai recent în calitate de module editor pentru diplomele de excelenţă, un rol care a implicat selectarea şi revizuirea unor materiale din domeniile marketingului şi publicităţii.