Joi, 10 martie 2011, ora 19:00, la Pavilion Unicredit (Şos. Nicolae Titulescu 1, Bucureşti), va avea loc inaugurarea proiectului şi expoziţiei “JUST DO IT. BIOPOLITICAL BRANDING”, curator: Simina Neagu. Participanţi: Freee (UK), Center for Tactical Magic (US), Foundland (NL), Metahaven (NL), Biroul de Cercetări Melodramatice (RO). Expoziţia poate fi vizitată în perioada 10 martie-22 mai 2011.
Oraşul se prezintă ca o junglă semiotică, saturată de logo-uri care îţi direcţionează calea prin utilizarea „soft power” (puterea de convingere şi manipulare). Nemaifiind constrâns să se conformeze unor valori fixe, cetăţeanul devenit consumator este încurajat să-şi manifeste identitatea prin consum. Dar cum pot logo-urile sau simbolurile să exercite o asemenea influenţă şi mai important, ar trebui să acceptăm această influenţă ca fiind complet pozitivă? Pentru a răspunde acestor întrebări şi a analiza mecanismele prin care corporaţiile şi omniprezentul fenomen al branding-ului modelează imaginarul social, artiştii şi cercetătorii utilizează diverse strategii de apropiere sau rezistenţă. De la analiza identităţii vizuale a celor de la Metahaven până la critica publicităţii realizată de grupul Freee, această expoziţie încearcă să joace rolul unui instrument pentru a opera într-un mediu neo-liberal. Departe de a fi o manifestare vizuală a activismului anti-corporatist, lucrările prezentate oscilează între protest şi supra-identificare, angajând vizitatorul într-o multitudine de discursuri.
Cu ocazia evenimentului va fi lansată şi publicaţia „Just do it. Biopolitical Branding” cu texte de Foundland, Simina Neagu şi xurban_collective, editată de PAVILION- journal of politics and culture, în limbile engleză şi română.