În perioada 12-13 martie 2011, ora 11:00, în Piaţa Drapelului din Suceava, va avea loc evenimentul “Un poem graffiti pentru oraşul meu”. Evenimentul este organizat de Consiliul Judeţean Suceava, Biblioteca Bucovinei, Uniunea Scriitorilor din România – Filiala Iaşi, Grădiniţa cu program normal nr. 2 “MARIA MONTESSORI”, Librăriile Alexandria, Forul Agonia.ro, sub auspiciile Festivalului Primăvara Poeţilor, cu participarea Colegiului Naţional „Mihai Eminescu” şi a Colegiului Naţional „Ciprian Porumbescu”. Coordonatori: Rodica DAMASCHIN, Angela FURTUNĂ, Maria PAICU, Cornelia MOROŞAN. În cadrul evenimentului vor avea loc lecturi din opera unor autori români clasici sau contemporani, din lirica unor debutanţi, precum şi din opera lui: Michel Butor, François Cheng, René Depestre, Pierre Dhainaut, Chantal Dupuy-Dunier, Ludovic Janvier, Vénus Khoury-Ghata , Abdellatif Laâbi, Yvon Le Men, Jean-Michel Maulpoix, Roland Reutenauer, André Velter, Jean-Vincent Verdonnet, Kenneth White.
Manifestarea va continua seria de evenimente literare şi de întâmplări citadine din agenda Festivalului Le Printemps des Poètes – Primăvara Poeţilor (7-21 martie, 2011), prin care arta şi literatura sunt scoase în Agora Europeană a Poeziei şi în multiplele spaţii neconvenţionale: în parcuri, pe marile artere ale oraşului, în autobuze şi pasaje, în pieţe şi supermarketuri. Copiii şi tinerii vor recita poeme şi vor cânta, vor înmâna poeme şi pliante trecătorilor şi vor celebra prin poeme-graffiti bucuria de a comunica unii cu ceilalţi prin Artă, în spiritul valorilor citadine.
Oraşul se umanizează prin Artă şi Comunicare culturală.
Evenimentele desfăşurate în cele două zile vor celebra şi Pedagogia Montessori, datorată Mariei Montessori, ilustră reprezentată mondială a unei metode inedite de educaţie a copiilor cu deficienţe. Născută în Ancona în 1870, Maria Montessori a fost una din primele femei care au absolvit facultatea de medicină în Italia şi una din primele femei medic care au practicat medicina cu succes. În stadiile când s-a ocupat de copiii cu deficienţe mentale, a început să aplice multe din ideile sale personale despre educarea copiilor cu vârste cuprinse între un an şi cinci ani. Şi-a perfecţionat ideile şi aplicarea acestora în practică începând cu 1907. Mult mai târziu, când metoda sa educaţională a devenit larg cunoscută în Italia, Europa şi în întreaga lume, generând zeci şi zeci de şcoli Montessori, Maria Montessori a călătorit foarte mult, supervizând sistemul şcolilor Montessori, scriind şi ţinând conferinţe. Astăzi, Asociation Montessori Internationale şi alte foruri mondiale gestionează patrimonial de cercetare şi de practică educaţională al renumitei profesoare şi educatoare.
Grădiniţa « Maria Montessori » din Suceava este un exemplu de instituţie de succes în care Pedagogia Montessori se armonizează cu principiile clasice ale pedagogiei.