Sâmbătă, 22 ianuarie 2011, ora 19:00, în spaţiul Galeriei JECZA/Triade (Calea Martirilor nr. 51/45, Timişoara), are loc vernisajul expoziţiei de pictură “Ecce Homo” de Mihai Ciplea. Prezintă: prof. dr. Alexandra Titu, critic de artă. Curatorul expoziţiei: Andrei Petru Jecza. Evenimentul va fi însoţit de un moment muzical, în interpretarea lui Doru Roman, percuţie. Totodată, cu acest prilej se va lansa al 6-lea număr al publicaţiei „1mp de artă contemporană”. Expoziţia poate fi vizitată în perioada 22 ianuarie – 20 februarie 2011.
Publicaţia „1mp de artă contemporană” cuprinde texte semnate de Petre Tănăsoaica, Exerciţii de singurătate (despre Mihai Ciplea); Dan Popescu, Evanghelia după Moş Crăciun (despre Roman Tolici); Diana Dochia, Alexandru Rădvan şi Tara (von Neudorf) – protest şi spiritualitate; Sorin Oncu, Protest sau blasfemie. Arta contemporană şi biserica; Alexandra Titu, Impactul actual al unei stravechi somaţii; Gloria Luca, Dan Lica; Anca Veştemean, Maurizio Cattelan – o reinterpretare colată de pe Web+
În paginile publicaţiei mai semnează: Marie-Jeanne Bădescu – Galeria 28, Cosmin Moldovan, Bogdan Vlăduţă
«Vă aflaţi în faţa celui de-al 6-lea număr al publicaţiei “1mp de artă contemporană”. Chiar dacă apare din nou într-un alt format, totuşi, nici de această dată nu renunţăm la metrul nostru pătrat de hârtie şi de artă; continuăm să construim câte o nouă suprafaţă în conştiinţa şi cultura cititorilor noştri.
Pretext pentru apariţia acestui număr este expoziţia lui Mihai Ciplea, ce propune tema căutării de sine.
Pictura lui Mihai Ciplea problematizează proprile frământări ale artistului, care, prin autoportret, îşi asumă distanţa, transpunându-se, astfel, în obiect al exerciţiului conceptual critic. Personajele sunt scufundate într-un negru tern, compus din multiple straturi de culoare. Tema răstignirii transpune privitorul în atemporalitate. Negrul nopţii, negrul, ca simbol al necunoscutului, negrul îndoliaţilor, negrul materiei noncreate defineşte această incredibil de subtilă pictură pe care Mihai Ciplea o realizează. Sugestia pe care o induce arta lui Ciplea este nesiguranţa perpetuă, îndoiala, trecerea într-o altă posibilă lume, încercarea de a se ascunde, presimţirea limitei, a trecerii în neant. Ecce Homo,Metanoia, Acomodarea, Libertatea şi Singurătatea sunt doar câteva titluri care anticipează tema care îl preocupă pe artist. Negrul reconfigurează limita, el absoarbe personajul şi transpune privitorul într-o meditaţie vizuală şi conceptuală. Portretizarea frontală a personajului, diferitele straturi de culoare, subiectul ales, precum şi reprezentarea figurativ-realistă a personajului sunt doar câteva dintre instrumentele de a absorbi privitorul în miezul conceptual al picturii sale. Personajul lui Ciplea este o călăuză spre infinit, iar pictura lui surprinde tocmai acest moment de trecere sau revenire. Ea aminteşte de instalaţia video Oceans Without A Shore a lui Bill Viola şi citează secvenţial din lecţia de clar-obscur a lui Caravaggio.
Pornind de la aceste sugestii, ediţia prezentă propune ca temă problematizatoare perpetua căutare a limitelor propriului corp, actualizată în forme diverse, alături de reprezentarea Corpusul, a Crucificării, întrucât tema religiei în arta contemporană este, la fel ca şi erotismul sau pornografia, o temă provocatoare pentru artiştii tineri, prin care aceştia îşi transpun îndoiala, teama, indiferenţa sau critica şi astfel, nu o dată, aceste teme devin polemice sau incomode.”, a scris Andrei Jecza în editorialul publicaţiei.