Miercuri, 2 februarie 2011, ora 18:00, la galeria Rue de l’Exposition din Paris, Institutul Cultural Român de la Paris inaugurează expoziţia dedicată artei fotografice «Peisaje interioare» de Bogdan Gîrbovan şi Michele Bressan. Expoziţia va fi prezentă în galeria Rue de l’Exposition în perioada 2 februarie – 31 martie 2011. Programul galeriei este de luni până vineri, între orele 10:00 – 18.00.
« Dorim să facem acest loc cunoscut publicului francez prin calitatea lucrărilor expuse şi consecvenţa programării unor expoziţii cu subiecte interesante, relevante pentru realitatea zilelor noastre . (…) Am luat decizia de a înfiinţa această galerie în urma succesului pe care l-au avut, anul trecut, expoziţiile de fotografie « angajată » pe care le-am prezentat : « Bucarest la mal aimée » sau « Nu întoarce capul ! », un eveniment în cadrul Mois de la Photo à Paris 2010 », a spus Katia Dănila, directoarea ICR Paris.
Expoziţiile de fotografie programate vor gravita în jurul unor subiecte cu tentă socială, sociologică sau antropologică. O temă anuală va reuni artişti fotografi români sau străini. Tema anului 2011 este « Solitaria », iar subiectele explorate în cele şase expoziţii programate vor fi solitudinea, marginalitatea sau izolarea.
Galeria Rue de l’Exposition se adresează publicului francez tânăr, amator de artă fotografică, cu scopul de promova fotografia românească contemporană dar şi de a obişnui acest public cu o prezenţă constantă românească peisajul cultural parizian.
Expoziţia « Peisaje interioare » cuprinde seriile fotografice « Chambre d’amis » (2010) şi « 10/1 » (2008) ale lui Bogdan Gîrbovan şi creaţia video « Etajele 5, 6 şi 7 » (2009) realizată de Michele Bressan. Seriile lui Bogdan Gîrbovan sunt în primul rând o explorare a reflexiilor personalităţii indivizilor care locuiesc spaţiile fotografiate asupra locuirii în sine.
« 10/1 » este o serie de fotografii realizate în garsonierele dintr-un bloc de 10 etaje, câte o fotografie pe etaj. În cuvintele autorului : « înainte de a fi o documentare fotografică a blocurilor comuniste, seria investighează posibilitatea infinităţii formale pe care o poate îmbrăca un spaţiu, deşi proiectat ca irevocabil identic. În ciuda faptului că în perioadă comunistă, oamenii erau plantaţi în apartamente identice, în încercarea de a împiedică orice tendinţă spre individualism a « omului nou », fiecare apartament are propria sa personalitate,» (www.girbovan.ro).
« Chambres d’amis » conduce privitorul în spaţiul rural românesc, fiind o documentare a 12 camere de oaspeţi, aşa-zisa « camera bună », în case din sudul României. Această cameră, deşi nu este folosită de locuitorii casei în mod uzual, este aranjată cu meticulozitate, pentru a reprezenta familia în faţa oaspeţilor.
Michele Bressan completează tabloul antropologic cu filmul său « Etajele 5, 6 şi 7 » (www.michelebressan.ro), o creaţie video realizată în manieră fotografică, de la balconul autorului. În obiectivul camerei lui Michele Bressan se află balcoanele blocului de vizavi, unde surprinde crâmpeie din viaţa locuitorilor, înţelese de privitor doar prin limbajul corporal.