Marţi, 18 ianuarie 2011, ora 19:00, la Ateneul Român din Bucureşti (Sala Mare), va avea loc concertul extraordinar susţinut de pianistul Nicolae Dumitru. Vor fi prezentate creaţii ale lui Carol Mikuli, Franz Liszt, Frédéric Chopin.
Nicolae Dumitru s-a născut la Bucureşti, în 1968. Debutează pe scena Ateneului Român în mai 1987, cu Concertul în la major KV 488 de W.A. Mozart. Pregătit de maestrul Dan Mizrahy, devine în 1990 stagiar al Colegiului “Gnessin” din Moscova, iar apoi, bursier al statului român, absolvent (1998) al Academiei Ruse de Muzică “Gnessin”, la clasa maestrului emerit Mihail Sayamov. Sub îndrumarea acestuia parcurge şi studiile postuniversitare în perioada 1998 – 2001. În toţi aceşti ani petrecuţi la şcoala moscovită, dascălul şi arhitectul evoluţiei sale artistice a fost profesorul Emmanuel Monaszon.
Apare ca solist al Filarmonicii Academice de Stat din Moscova, la sala “P.I. Ceaikovski”, sub bagheta dirijorului Vladimir Ponkin, al Filarmonicii de Stat din Chişinău, dirijat de Valentin Doni, ca solist invitat al Filarmonicii “George Enescu” din Bucureşti şi al Orchestrei Naţionale Radio (cu care realizează prima interpretare Radio a Concertului pentru pian şi orchestră de Antonin Dvorak), al filarmonicilor din Nijni – Novgorod, Omsk, Novosibirsk, Belgorod.
Pe scena europeană susţine recitaluri la Stockholm, Viena, Baden am Wien, iar în 2008 realizează la invitaţia Institutului Cultural Român, un turneu dedicat centenarului Sigismund Toduţă la Lisabona, Madrid, Barcelona, Budapesta, Venetia, Roma. În cadrul Anului aniversar Frederic Chopin 2010 este invitat în festivalul „Palatele Sankt – Petersburgului”, Capella Academica de Stat din Sankt –Petersburg şi la Galeria Armelor din Kremlin (Moscova), în festivalul „Nopţile pianistice de la Chişinau” şi a susţinut un recital şi un master-class la Accademie d’Ete d’Aix-en-Provence.
“Nicolae Dumitru este un artist cu calităţi extraordinare, înfăţişând o foarte bogată şi minuţioasă tehnică, o amplă varietate de nuanţe şi o personalitate învăluitoare. Prin sublinierea unor detalii care îi vădesc clasa, el demonstrează stăpânirea culorii deopotrivă în episoadele subtile şi delicate precum şi în cele tumultoase şi de forţă.” (“Diarionews” nr.861, Madrid)