În perioada 21-23 octombrie 2010, Complexul Naţional Muzeal ASTRA a organizat, în muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului, prima ediţie a Sesiunii de comunicări “Marketingul şi educaţia în muzee”. Scopul manifestării, la care au participat specialişti din muzee şi centre universitare din Sibiu, Braşov, Baia Mare, Brăila, Sinaia şi Bucureşti, a fost acela de a promova şi valorifica patrimoniul existent în instituţiile culturale din România prin intermediul strategiilor de marketing şi a programelor educaţionale. Cu acest prilej a fost editat volumul „Marketingul şi educaţia în muzee” (coord. dr. Ovidiu Baron, Eliza Penciu). Publicaţia reuneşte, în cele 200 de pagini, prezentările susţinute de participanţii la sesiunea de comunicări de la Sibiu, precum şi trei expuneri ale programelor educaţionale concepute şi desfăşurate de muzeografi şi colaboratori ai Muzeului Naţional al Carpaţilor Răsăriteni din Sfântu Gheorghe.
„Tematica abordată de autori este una extrem de variată şi acoperă mai multe subiecte/subteme precum: promovarea muzeelor cu ajutorul noilor tehnologii informaţionale (Alexandra Zbuchea, Muzeu 2.0, Valer Rus, Democratizarea accesului la canale de comunicare în marketingul muzeal), importanţa anchetelor sociologice în conturarea profilului vizitatorului la muzeu (Daniela Voitescu, Profilul beneficiarului actual la Muzeul Naţional Peleş), dezvoltarea de noi servicii culturale şi turistice adresate diferitelor categorii de public (Irina – Eliza Penciu, Introducerea unui nou serviciu cultural-turistic în oferta Muzeului ASTRA. Organizarea activităţilor de team-building şi impactul acestora în promovarea muzeului), organizarea de şantiere arheologice, tabere experimentale şi şcoli de vară pentru elevi şi tineri (Dan Buzea, Alexandra Cîrlănescu, Andrea Deák, Björn Briewig, Tabăra de Arheologie Experimentală Păuleni Ciuc – Ciomortan „Dâmbul Cetăţii”, judeţul Harghita, 9-30 august 2009, Dan Buzea, Alexandra Cîrlănescu, Oamenii Sării, Monica Bîră, Educaţia muzeală: la sfârşit de program. Ce evaluăm, cum evaluăm, Brînduşa Ilie, Şcoala de Vară „Tradiţii şi obiceiuri din judeţul Brăila”), valorificarea şi promovarea patrimoniului muzeal prin programe de educaţie muzeală, programe speciale pentru persoanele cu dizabilităţi (Marinela Loredana Barna, Să citim ziarul străbunicilor!, Ciprian Crişan, Anul Internaţional al Astronomiei 2009 la Planetariul Baia Mare, Andrea Deák, Cristina Felea, Proiectul cultural de pedagogie muzeală „RAINBOW. Alunecând pe curcubeul cultural ajungem la voi!”, Adriana Capotă, Programul de Educaţie Muzeală din cadrul Complexului Naţional Muzeal ASTRA), valorificarea patrimoniului cultural prin intermediul imaginilor fotografice şi a filmului documentar (Delia Voina, Copiii în fotografii. Valorificarea arhivei fotografice a Muzeului ASTRA în cadrul programului de educaţie muzeală, Mihaela Cărbunaru, Ateliere de fotografie pentru copii, Olimpia Colibaba, Programe educaţionale derulate de Studioului ASTRA FILM), editarea unor publicaţii destinate elevilor, utilizate în cadrul programelor de educaţie muzeală (Raluca Ioana Andrei, Aspecte teoretice şi practice ale programului de educaţie transdisciplinară: Pedagogie Muzeală, Alina Geanina Ionescu, Poveştile copilăriei / Poveştile muzeului. O călătorie în satul de odinioară), prezentarea unor programe educaţionale desfăşurate în muzee europene sau proiecte concepute pentru românii din afara graniţelor (Ovidiu Baron, Programe educaţionale în muzeele norvegiene, Elena Ramona Potoroacă, „Să cunoaştem tradiţiile româneşti”. Programul educativ al Muzeului ASTRA pentru tinerii români din afara graniţelor).
Publicaţia „Marketingul şi educaţia în muzee”, editată de „ASTRA Museum” şi tipărită în condiţii grafice bune, oferă atât specialiştilor cât şi publicului larg, contribuţii de mare interes şi valoare ştiinţifică privind marketingul şi educaţia muzeală.”, a scris Delia Voina, muzeograf.