Pe 29 iulie 2010, reprezentaţia “The Blind Trip” în regia Anei Mărgineanu, pe texte semnate de Saviana Stănescu, Andreea Vălean, Peca Ştefan şi Maria Manolescu, pusă în scenă la LaGuardia Performing Arts Center în Long Island City, Queens a fost consemnată de cotidianul “The New York Times” drept iniţiatoarea formulei “One-on-One de teatru în New York”.
O singură reprezentaţie cu “The Blind Trip” planificată pentru maximum 30 de spectatori, dar la care până la urmă au asistat nu mai puţin de 45 de persoane, a constituit deliciul serii de 30 iulie 2010, la LaGuardia Performing Arts Center în Long Island City, Queens. Spectacolul a făcut parte din festivalul inspirat de Odiseea “Which Direction Home?”, organizat în iulie 2010, la LPAC de către “The Internationalists”. Numărul spectatorilor consemnat cu atâta precizie este important deoarece propunerea reprezentaţiei este constituită dintr-o călătorie iniţiatică, compusă din cinci texte (autori: Saviana Stănescu, Maria Manolescu, Andreea Vălean, Peca Ştefan şi Sarah Jude), călătorie parcursă de fiecare spectator în parte, legat la ochi, ghidat de actori mascaţi. Fiecare moment dramatic are 3 minute. Spectacolul se încheie cu “dezlegarea la ochi a spectatorului” în faţa unui actor “orb”, care îl somează să răspundă la un chestionar ad-hoc şi să aleagă un răvaş aflat pe micul catarg al unor coji de nucă transformate în corăbioare, citim pe răvaşe: ”răspunsul e iubirea, pune doar întrebarea” sau ”nu există destin, doar ceea ce faci din viaţa ta” sau ”îmbrăţişează-ţi fricile, aşa vei înainta”…
“The New York Times” consemna evenimentul în ediţia de joi 28 iulie 2010, în avanpremiera spectacolului Anei Mărgineanu (http://www.nytimes.com/2010/07/28/theater/28one.html?_r=1&scp=1&sq=blind%20trip&st=cse), subliniind că acest model de teatru “One-on-One” este în plină emergenţă în America şi deja mult mai bine cunoscut în Europa.
Invitând spectatorul la o experienţă singulară şi singularizantă, conceptul pe care îl propune regizoarea aduce nouă creativi din România (pe lângă dramaturgi şi regizoare, măştile sunt realizate de Sasha Meret şi doi dintre interpreţi sunt actorii Katia Pascariu şi Caroline Gombe) în faţa publicului american într-o formă pe cât de angajantă, pe atât de originală. Graţie succesului repurtat şi apariţiei în “The New York Times”, spectacolul va fi reluat atât în New York, cât şi în România în toamna acestui an.