Programul “Comunicatori pentru Societatea Civilă” lansează cel de-al doilea stagiu pentru studenţii din facultăţile de comunicare din Bucureşti. Înscrierile în cadrul programului se vor desfăşura în perioada 15 iulie – 15 august 2010. Studenţii selectaţi vor participa ulterior la un training, urmând să înceapă stagiul de comunicator în cadrul organizaţiilor non-profit şi instituţiilor culturale pe o perioadă de 3 luni.
“Comunicatori pentru Societatea Civilă” este cel mai nou program iniţiat sub umbrela Galei Societăţii Civile, fiind desfăşurat în parteneriat cu Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional. Programul răspunde concret nevoii de promovare a sectorului non-profit şi a instituţiilor culturale. Prin intermediul acestuia o serie de studenţi din cadrul facultăţilor de comunicare sunt formaţi pentru a suplini lipsa personalului specializat în relaţii publice din organizaţiile non-profit şi pentru a oferi suport personalului specializat din cadrul instituţiilor culturale.
Pentru a se înscrie în cadrul programului studenţii trebuie să completeze formularul care poate fi accesat de pe blogul www.comunicatorii.ro. Acesta cuprinde întrebări specifice în funcţie de opţiunea fiecăruia pentru stagiul de practică (instituţie culturală/ organizaţie non-profit), realizându-se apoi un shortlist de câte trei studenţi pentru fiecare instituţie şi organizaţie în funcţie de răspunsuri. Viitorii tutori din cadrul instituţiilor şi ONG-uri aleg viitorii „comunicatori”care vor promova activităţile şi iniţiativele acestor instituţii şi organizaţii într-un mod profesionist timp de trei luni de zile pe perioada stagiului de practică, având la dispoziţie blog-ul www.comunicatorii.ro. După procesul de selecţie, studenţii vor participa la un training intensiv oferit de specialişti ai agenţiei de relaţii publice “BORTUN●OLTEANU”, parte a grupului de comunicare „Millenium Communications”, tot aceştia fiind cei care vor ajuta şi îndruma tinerii comunicatori pe parcursul întregului stagiu de practică, prin intermediul unor întâlniri de status.
În cadrul programului se pot înscrie studenţi din anul II sau III de la facultăţile de comunicare şi/ relaţii publice şi masteranzi din acelaşi domeniu din Bucureşti.
Studenţii pot opta pentru a face stagiul de practică în următoarele instituţii culturale: Muzeul Naţional de Artă Contemporană, Muzeul Naţional al Satului „Dimitrie Gusti”, Muzeul Naţional al Ţăranului Român, Muzeul Naţional „George Enescu”, Muzeul Naţional de Artă al României, Muzeul Naţional de Istorie a României, Muzeul Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, Muzeul Municipiului Bucureşti – Palatul Şuţu, Muzeul de Artă „Vasile Grigore – pictor şi colecţionar”, Teatrul Naţional Bucureşti,
Opera Naţională Bucureşti, Filarmonica „George Enescu” – Ateneul Român, Teatrul Naţional de Operetă „Ion Dacian”.
Sau în cadrul organizaţiilor non-profit, neguvernamentale: Fundaţia Calea Victoriei, Asociaţia Charity Gift, ViitorPlus – asociaţia pentru dezvoltare durabilă, Asociaţia Chance for Life, Asociaţia Alternativă 2003, Societatea Cultural Artistică de Tineret CONCRET, Asociaţia „Bucureştiul meu drag” şi Fundaţia „Ileana Mustatză”.
Perioada de înscrieri se va încheia în data de 15 august 2010, urmând ca selecţia studenţilor şi trainingul intensiv de pregătire să aibă loc în perioada 1 septembrie – 8 octombrie 2010. Stagiul de practică se va desfăşura între 15 octombrie 2010 şi 15 ianuarie 2011.
În anul 2009 s-a desfăşurat primul stagiu al programului, acesta fiind un real succes, o parte din „comunicatori” fiind angajaţi în cadrul instituţiilor şi a ONG-urilor. Pe perioada stagiului de practică, tinerii „comunicatori” au promovat online activităţile instituţiei sau organizaţiei prin intermediul blogului dedicat, au participat sau realizat proiecte de comunicare internă, campanii de media relations şi conferinţe de presă, au organizat expoziţii şi evenimente, materiale de comunicare internă, au organizat “Zilele porţilor deschise” pentru vizitarea instituţiilor, s-au implicat voluntar în proiectele şi activităţile organizaţiei pentru continuarea acestora, au coordonat voluntarii instituţiilor şi organizaţiilor, au contribuit la strângerea informaţiilor pentru studii şi cercetări sociologice, implicându-se şi în campaniile de comunicare online şi rebranding a organizaţiilor non-profit.
“Comunicatori pentru Societatea Civilă” este un program desfăşurat sub umbrela Galei Societăţii Civile, implementat în parteneriat cu Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional, fiind susţinut de BlogWay. Mai multe detalii despre program puteţi afla accesând www.comunicatorii.ro.
Gala Societăţii Civile este un proiect “Millenium Communications”, ce promovează şi premiază activitatea sectorului non-profit. În prezent, sub umbrela Galei Societăţii Civile, alături de programul „Comunicatori pentru Societatea Civilă”, se desfăşoară competiţia anuală a Galei Societăţii Civile, Bursa de voluntariat şi Adopta un ONG – cu scopul de a promova şi a sprijini iniţiativele sectorului asociativ pe parcursul întregului an. Mai multe detalii pe www.galasocietatiicivile.ro